خبر های جدید

بازداشت ۳۰ نفر از رهبران اخوان المسلمین در سراسر مصر

بازداشت ۳۰ نفر از رهبران اخوان المسلمین در سراسر مصر

  در بیانیه صادره از وزارت کشور مصر آمده است که در راستای پیگیری های امنیتی و وارد آوردن ضربات امنیتی به رهبران جماعت اخوان المسلمین، روز شنبه ۳۰ نفر از اعضای این جماعت در سراسر مصر بازداشت شدند. در این بیانیه آمده است که در نتیجه تلاش های امنیتی برای ناکام گذاشتن طرح ها و تحرکات اعضای کمیته های عملیاتی گروه اخوان المسلمین که نیروهای ارتش و پلیس و تاسیسات مهم و حیاتی را هدف قرار می دهند، ۶ عضو این کمیته ها در استان های المنوفیه، کفر الشیخ، دمیاط و البحیره بازداشت شدند.

بر اساس این گزارش، دستگاه های امنیتی همچنین در برخی استان ها ۱۴ نفر را به دلیل اتهامات آنها در پاره ای از قضایا بازداشت کرده اند.

این در حالی است که چند روز پیش انتشار یک گزارش حقوقی در مصر نشان داد که از زمان حوادث ۳۰ ژوئن ۲۰۱۳ و تا ماه می ۲۰۱۵ بیش از ۳۲۰۰ نوجوان زیر ۱۸ سال در این کشور بازداشت شده و در بازداشتگاه ها تحت شکنجه و ضرب و شتم قرار گرفته اند.

در این گزارش که تیم ویژه سازمان ملل برای تحقیق در امور بازداشت های جائرانه صادر کرده، آمده است که مسئولان امنیتی مصر بازداشت جائرانه نوجوانان را به یک شیوه معمول تبدیل کرده و این پدیده در مصر گسترش یافته است. همچنین آمده است که گزارشگر ویژه شکنجه در سازمان ملل در گزارشی به شورای حقوق بشر این سازمان آورده است که تعدادی از نوجوانان مصری در زندان کودکان و نوجوانان واقع در اسکندریه در معرض تجاوز جنسی قرار گرفته اند.
همچنین گزارش های موثق بیانگر آن است که بیش از ۸۰۰ نوجوان مصری همچنان در بازداشتگاه ها تحت شکنجه قرار دارند.

منبع: دولت بهار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا