حركات و احزابمطالب جدیدمقالات

اخوانی ها؛ فسادپیشه نیستند!

اخوانی‏ ها؛ فساد‏پیشه نیستند!

نوشته: عبدالرحمن نوار روزنامه نگار مصری / برگردان: عبدالرحمن عزام

از آوان کودتای نظامی مصر در سال ۲۰۱۳م. همه روزه با اخباری جدید از فاسدان، فساد‏پیشه‏ گان و رشوت خوران و رشوت بگیران، روبرو می‏شویم. و فساد آلوده شده‏ گانی که در بدنه و دیواره‏ ی دولت قرار دارند، آمار شان بس زیاد و شمار شان افزون است. و این امر نه از کودتای نظامی کنونی (۲۰۱۳م.) که از کودتای نظامی سال ۱۹۵۲م. به خوبی هویدا است، و بیشترینه‏ ی این فساد‏پیشه‏ گان، همان ارتشی‏ ها اند که با همدستان خویش، بر سرمایه ‏های مملکت سیطره یافته و از نان ملت، خود را به نوایی رسانده اند.

ما، علی صبری و اموالی که مورد سرقت و دستبرد قرار گرفته و به سوی لندن ربوده شده بود را خوب به یاد داریم. و افرادی دیگر مانند: شمس بدران، صلاح نصر، دسوقی شیشتاوی و… که کاسه‏ ی زیر نیم کاسه‏ ی شان برای همه ‏گان هویدا و فساد شان بر مَلا شد را نیز به خوبی و با چشمِ سر، مشاهده نمودیم.

با مرور زمان، منظومه‏ ی فساد برای همه‏ گان آشکار می‏شود؛ اما تعامل و برخورد با عاملان آن، چه از سوی قوه‏ ی قضائیه و چه از سوی ملت و مردم، منفی است؛ و چه بسا به زودی مردم فسادِ این فساد پیشه‏ گان را به باد فراموشی سپرده و دوباره ایشان بر گردن ‏های خویش بلند نموده و حاکم و زمام‏دار شان می‏گردانند.

در سالیان اخیری که دران قرار داریم، فساد پیشه‏ گان، همان کسانی اند که زمام امور حکومت‏داری در دستان شان است، و همه روزه از خلال رسانه‏ ها، فسادکاری و کارکردهای نادرست شان افشا شده و یا از جانب بخش مبارزه با فساد اداری به افتضاح کشیده می‏شوند. و چه بسا در زمره‏ ی این اشخاص، کسانی همچون وزیر زراعت و کار و… و محافظین و ضابط‏ ها و قاضی‏ ها، قرار دارند. اما نظام کنونی (دولت کودتایی سیسی) گویا تا زمانی‏که این افراد با او همدست و همکار باشند، ایشان را بر این کار ناپسند شان تشجیع نموده و اخوان المسلمین را مورد تهمت و اتهام این کردارها قرار می‏ دهند.

اخوان المسلمین، شرکت ‏های تجاری، کارخانه ‏ها، شبکه ‏های مواصلاتی و… در کشور تأسیس نموده اند و یک رسانه و روزنامه ای هم تا کنون کدام فساد و رشوت و سرقت و اختلاسی به نام ایشان ثبت ننموده است. از زمانی ‏که نظامی‏ ها بر مسند قدرت نشسته و حکومت را از راه کودتا به دست گرفته اند، و در زمینه‏ ی تخریب و تشویه تاریخ اخوان ‏المسلمین می‏ کوشند و رهبران و قیادت ‏های شان را هر لحظه و در هر جا، دستگیر نموده و در پیوند به قضایای فساد، به زندان ‏شان می‏ افکنند؛ هرگز نتوانسته اند این ادعای خویش مبنی بر فساد‏پیشه‏ گی اخوان را ثابت سازند. و با وجود قضایای زیادی که اخوان در پیوند به آن‏ها مورد اتهام قرار گرفته و بسیاری از اعضای آن دهه‏ ها سال از عمر خویش را در پشت میله‏ های زندان بسر برده و افراد زیادی از ایشان به قتل رسیده اند، همه قضایا، از نوع ارتباط نادرست سیاسی است که این‏چنین نظام‏ ها بر ضد هر مصلحی برای این وطن که خواهان صلاح اند، و یا بر خلاف میل و رغبت شان در بابِ رعایتِ حال فساد و فساد پیشه‏ گان قرار دارند، به کار می ‏گیرند.

هیچ قضیه ‏ی فساد و یا خیانتِ به وطن و سرزمین، بر علیه اخوان ‏المسلمین ثابت نشده است و بلکه بر عکس، اخوانی‏ ها کسانی اند که بر هر فاسد و فساد پیشه ای، محاسبات از پیش تعیین شده اش در زمینه‏ ی فساد را بر هم زده و رو در روی هر ظالم و ستمگری که قصدِ سوء به وطن شان داشته است، ایستاده اند.

اخوانی ‏ها کسانی اند که خط و مشی و برنامه ریزی استعمارگران مبنی بر مشروعیت بخشیدن به وجود شان را بر هم ریخته و اذهان عمومی را بر ضد اشغال‏گران، بیدار نموده اند.

ایشان کسانی اند که در برخورد با فاسدان، تعاملِ منافقانه نمی‏ نمایند که بر فسادی میان مردم مخالفت ‏نموده و از انجام آن خشمگین ‏شوند، در حالی‏که به سوی فساد‏پیشه‏ گان، به اشاره‏ ی محبت و موافقت، سر تکان دهند.

تا کنون ثابت نشده است که فردی از اخوانی ‏ها در سرزمینی به پلشتی‏ های فساد آلوده باشد. و این به خاطری است که ایشان به الله متعال ایمان و باور دارند و او را مراقب کارهای شان دانسته و به آنچه در کتاب خدا و سنتِ پیامبرش آمده است، ملتزم اند.

در هر زمان و هر دوره ای، اموال شان توسط دولت‏مردان، مصادره شده است؛ با آن‏هم ایشان هرگز بدی را با بدی پاسخ نداده و بلکه با اخلاق اسلامی تعامل نموده و همت ‏ها را برای مبارزه با فاسدان، برانگیخته اند.

ممکن است ایشان دارای اشتاباهاتی باشند (و این امری واقعی و طبیعی است) اما دست هیچ کس از ایشان تا کنون به فساد و کدام تخریب قصدی ای گرفته نشده است…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا