خبر های جدید

فراخوان سازمان‌های مردم نهاد غوطه شرقی از سازمان ملل

فراخوان سازمان‌های مردم نهاد غوطه شرقی از سازمان ملل

سازمان‌های مردم نهاد غوطه شرقی سوریه از سازمان ملل خواستند تا برای اجرای فوری آتش‌بس شورای امنیت و ایجاد گذرگاه امنیتی برای انتقال غیرنظامیان تلاش های لازم را انجام دهد.

آنها طی انتشار بیانیه ای اعلام کردند که سازمان‌های مدنی٬ فعالان٬ اعضای شورای محلی و روزنامه نگارانی که تحت محاصره رژیم اسد و حامیان آن به سر می‌برند، برای دفاع از غیرنظامیان یک سازمان مشترک «بلوک مردمی» تشکیل داده اند.

بر اساس این بیانیه٬ در نتیجه حملات رژیم اسد و حامی آن روسیه به غیرنظامیان طی یک ماه اخیر بیش از هزار و ۳۰۰ نفر کشته شدند.

سازمان‌های مدنی غوطه شرقی از جامعه جهانی٬ سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان خواستند تا قطعنامه «آتش‌بس انسانی» که ۲۴ فوریه توسط شورای امنیت تصویب شده بود٬ اجرایی شود.

این سازمان‌ها همچنین خواستار توقف فوری بمباران منطقه توسط رژیم اسد و حامیان آن و ادامه مذاکرات ژنو شدند.

گفتنی است شورای امنیت سازمان ملل متحد ۲۴ ماه فوریه برای نجات غیرنظامیان٬ قطعنامه اجرای «آتش‌بس انسانی» در سوریه به ویژه در غوطه شرقی را تصویب کرد ولی کیفیت اجرای این آتش بس فوری مشخص نشده است.

روسیه بعد از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که آتش‌بس پنج ساعته روزانه (از ساعت ۹:۰۰ الی ۱۴:۰۰) اجرا خواهد شد و رژیم اسد نیز بدان پایبند خواهد بود.

حدود ۴۰۰ هزار نفر در غوطه شرقی حدود ۵ سال است که در محاصره رژیم اسد قرار دارند.

غوطه شرقی بر اساس توافقنامه آستانه جزء مناطق کاهش تنش اعلام شده و روسیه ضامن اجرای آن است اما حلقه محاصره رژیم اسد از ماه آوریل سال گذشته تنگ‌تر شده و حملات آن نیز شدت یافته است.

هزاران غیرنظامی بیمار و زخمی که وضعیت آنها وخیم گزارش می شود در انتظار تخلیه از این منطقه هستند که با تعمیق بحران انسانی روبرو است. اغلب این بیماران کودکان یا بیماران سرطانی هستند. تعداد زیادی از کودکان و نوزدان در غوطه شرقی براثر گرسنگی و کمبود دارو جان خود را از دست داده اند.

یک دیدگاه

  1. اهالی غوطه دمشق، دانسته یا ندانسته در دام تروریستهای وابسته به اسرائیل و آمریکا و ترکیه و عربستان و … افتاده اند. و البته چه فرصتی تقدیم اسرائیل کرده اند تا فلسطینان مظلوم را هرچه بیشتر سرکوب کند.
    چرا هیچ کس ازفلسطین دفاع نمی کند؟
    چرا هر روز مردمان مظلوم و البته با فرهنگ یمن به دست خانواده آل کشته می شوند و هیچ کس چیزی نمی گوید؟
    راستی چرا زمانی که صدام فقط در یک روز ۵۰۰۰ نفر کرد عراقی (و البته ایرانی الاصل) را با بمب شیمیایی خفه کرد احدی از بشر دوستان حنی آن را لفظا هم محکوم نکرد؟
    راستی چرا کسی در مورد کشتار کردهای سوریه به دست ترکیه قلم نمی زند؟
    حقیقت این است که باید مردمان منطقه خاورمیانه به خاطر موقعیت خیلی مهم منطقه ای و منابع ثروتشان بمیرند تا غرب همه چیز را به راحتی تصاحب کند منتها این کشتار قبلا از فلسطین و حالا از شیعیان شروع شده و وقتی کار شیعیان تمام شد آن وقت آمریکا با برافراشتن پرچم حقوق بشر شروع به پاکسازی عاملان این همه کشتار می کند و در این مرحله داعش و عربستان و ترکیه و … را به دلیل تروریست بودن نابود می کند و به تمام اهداف خود می رسد. نقشه همین است و خیلی از مردمان منطقه به هر دلیل و بهانه در حال یاری جهانخواران هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا