خبر های جدید

منع تاسیس احزاب دینى وابسته یا دیکتاتور صفت در لیبى

 

به رغم توقع بسیارى از پیگیران مسایل سیاسى لیبى، قانونى در این کشور به تصویب رسید که فعالیت احزاب اسلامى انحصارگرا را منع مى کند و با هر گونه همکارى احزاب با طرفهاى خارجى مخالف است.شوراى ملى انتقالى لیبى، قانونى را تصویب کرد که به موجب آن تاسیس و فعالی
ت هر حزبى که مبناى خود را "دین"، "قبیله" یا "منطقه" قرار دهد، ممنوع شده است.
در این قانون که براى نخستین بار در تاریخ این کشور (از سال ۱۹۶۴، زمان قدرت گیرى قذافى)، جهت تنظیم فعالیت هاى سیاسى و حزبى صادر گشته، تاکید شده است که احزاب داراى همبستگى ها و وابستگى هاى خارجى و نیز تشکل ها و جمعیت هاى سیاسى که از خارج پول دریافت مى کنند، در لیبى حق فعالیت نخواهند داشت.
"
مصطفى لندى"، عضو کمیته امور قانونى در شوراى ملى انتقالى لیبى، در این باره گفت: شرط اساسى تشکیل حزب و هر گونه جمعیت سیاسى در این کشور این است که از سه ممنوعیت خوددارى کند؛ تعصب دینى، جهت گیرى قبیله اى و جانبدارى منطقه اى.
او توضیح داد که هدف این قانون، مبارزه با اسلامگرایان میانه رو و معتدل نیست. در همین حال همکار وى در این کمیته "فتحى الباجه" اظهار داشت: با این قانون جلوى اسلامگرایان تندرو گرفته مى شود. زیرا این افراد و جریانات، هدف طرد دگراندیشان را دنبال مى کنند و قدرت را در انحصار خویش مى خواهند.

منبع: العربیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا