خبر های جدید

وزارت اوقاف مصر مانع نماز جماعت برخی شیوخ سلفی شد

وزارت اوقاف مصر مانع نماز جماعت برخی شیوخ سلفی شد

وزارت اوقاف مصر از برگزاری نماز جماعت توسط برخی ائمه جماعت و شیوخ در دو شهر اسکندریه و بنها جلوگیری کرد و طبق گفته ناظران، اداره اوقاف این کار را به خاطر شهرت این شیوخ و تعداد فراوان نمازگزاران پشت سر آنها انجام داده است.

منابع مصری اعلام کردند وزارت اوقاف این کشور از برگزاری نماز جماعت توسط برخی ائمه جماعت و شیوخ در دو شهر اسکندریه و بنها جلوگیری کرده و این کار را به خاطر شهرت این شیوخ و تعداد فراوان نمازگزاران پشت سر آنها انجام داده است.

بر اساس این گزارش وزارت اوقاف مصر به سه امام جماعت در اسکندریه به نام های عبدالرحمن الزواوی و محمد مصطفی الزیات و ولید عاطف اجازه نداده نماز جماعت برگزار کنند و در شهر بنها نیز از برگزاری نماز جماعت توسط شیخ عبداللطیف مرسی در مسجد متولی جلوگیری کرده است.

اما این اقدام وزارت اوقاف مصر باعث شده فعالان مصری درباره علت هراس نظام از تجمعات چند هزار نفری مردم برای نماز سؤالاتی را مطرح کنند، زیرا این شیوخ و ائمه جماعت با وجود اینکه از جریان سلفی مصر هستند، اما همواره حامی دولت بوده اند.

محمد العجمی نماینده وزارت اوقاف در اسکندریه گفت: از آغاز ماه رمضان اتاق عملیاتی در اداره کل و اتاق های عملیات دیگری نیز در تمام ادارات وابسته تشکیل شده است که فعالیت آنها تا عید فطر ادامه دارد و این اتاق ها تمام فعالیت های تبلیغی را در طول شبانه روز رصد می کنند و تصمیمات مناسب را در این زمینه می گیرند.

اوقاف اسکندریه تاکید کرد تمام دستگاه های نظارتی و بازرسی استان تمام مساجد و عبادتگاه ها را زیر نظر دارند و اجازه نمی دهند کسی از قوانین و ضوابط اعلام شده توسط وزارت اوقاف فراتر برود و از شهروندان نیز انتظار می رود به محض مشاهده هرگونه تخلف در مساجد آن را با مسئولان وزارت اوقاف در میان بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا