خبر های جدید

جنگ مفتی مصر علیه اندیشه های سید قطب/ ابطال پایان نامه دکترا درباره «فی ظلال القرآن» در الازهر

جنگ مفتی مصر علیه اندیشه های سید قطب/ ابطال پایان نامه دکترا درباره «فی ظلال القرآن» در الازهر

«شوقی علام» مفتی مصر خواستار ممنوعیت افکار «سید قطب» نظریه پرداز جماعت اخوان المسلمین در این کشور شده است. از سوی دیگر دانشگاه الازهر نیز در همین راستا رساله دکترای یکی از مدرسان دانشکده  علوم تربیتی این دانشگاه با عنوان «زن در کتاب فی ظلال القران سید قطب» را ابطال کرده است.

شوقی علام ضمن انتقاد از نظریه پرداز اخوان المسلمین، او را مسئول انتشار درگیری های خشونت بار، تکفیر و غلو در جهان اسلام دانسته و خواستار ممنوعیت انتشار افکار وی و جلوگیری از دفاع از هر گونه پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترایی شده است که در این زمینه مطرح می شود.

علام در جریان جلسه دفاع از یکی از پایان نامه های دانشکده مطالعات اسلامی و عربی دانشگاه الازهر گفت: ننگ است که پژوهشگران دانشگاه الازهر افکار و تالیفات سید قطب را برای دستیابی به دکترا یا کارشناسی ارشد بررسی کنند.

ادعای علام: بحث و بررسی افکار سید قطب لکه ننگی بر پیشانی الازهر

مفتی مصر که بیشتر از دیگر مفتی های سابق این کشور احکام اعدام های سیاسی را امضا کرده است، پژوهش و بحث و بررسی افکار سید قطب را لکه ننگی بر پیشانی الازهر دانسته است.

وی همچنین از دانشگاه الازهر خواسته است دفاع از چنین پایان نامه هایی را که حول محور افکار سید قطب می چرخد، ممنوع کند.

اظهارات شوقی علام درباره ممنوعیت پژوهش در تالیفات و میراث سید قطب، موجی از انزجار را بین اساتید و دانشجویان این دانشگاه  به همراه داشته و حتی باعث شده است تا یکی از اساتید دانشکده اصول الدین، مفتی این کشور را به دورویی متهم کند.

ابطال پایان نامه دکترا با موضوعیت سید قطب در دانشگاه الازهر

از سوی دیگر دانشگاه الازهر پیرو صحبت های مفتی مصر، پایان نامه دکترای یکی از مدرسان دانشکده علوم تربینی با عنوان «زن در کتاب ظلال القرآن سید قطب»  را ملغی کرد.

ابطال این پایان نامه در حالی صورت گرفت که هفت سال پیش با انجام آن از سوی شورای بخش و دانشکده علوم تربیتی موافقت شده و همه جمع بندی مطالب آن صورت گرفته بود و تنها جلسه دفاع از آن باقی مانده بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا