خبر های جدید

فراخوان جماعت اخوان المسلمین مصر برای «نجات وطن» در سالروز انقلاب ژانویه

فراخوان جماعت اخوان المسلمین مصر برای «نجات وطن» در سالروز انقلاب ژانویه

جماعت اخوان المسلمین مصر امروز دوشنبه در سالروز انقلاب ۲۵ ژانویه این کشور که به سرنگونی رژیم حسنی مبارک منجر شد، خواستار وحدت همه برای نجات وطن شد. «محمد منتصر» سخنگوی جماعت اخوان المسلمین در بیانیه‌ای همزمان با نزدیک شدن به پنجمین سالروز انقلاب ۲۵ ژانویه، همگان را به وحدت و صف‌بندی برای نجات وطن دعوت کرد.

وی گفت: به جوانان انقلاب و میهن پرستان آزاده می‌گویم که وقت آن رسیده است تا طرح خود برای نجات انقلاب و قصاص از قاتلان را اجرا کنند. این دعوت جماعت اخوان المسلمین در حالی است که چند هفته بیشتر به پنجمین سالروز انقلاب ۲۵ ژانویه که به سرنگونی رژیم حسنی مبارک منجر شد، باقی نمانده است.

بر اساس این گزارش، معارضین مصری نیز روز سه‌شنبه گذشته در بیانیه‌ای که به امضای وزرا و نمایندگان سابق پارلمان، روزنامه نگاران و اعضای احزاب برجسته رسید، خواستار صف‌بندی و وحدت همگانی درباره خواسته‌های انقلاب ژانویه شدند.

از سوی دیگر محمود حسین عضو دفتر ارشاد جماعت اخوان المسلمین مصر پیش‌بینی کرد که به‌زودی انقلاب دوم در این کشور آغاز خواهد شد.

وی گفت: آینده مصر بهتر خواهد شد و ان شاء الله مصری‌ها به‌زودی خواهند توانست به آزادی دست یافته و «کودتا» را ساقط کنند. وی با اشاره به وجود حرکت‌هایی مخالف با حکومت السیسی در مصر، تصریح کرد که به‌زودی انقلاب دیگری رخ خواهد داد و کسانی هستند که سعی دارند با دروغ پراکنی و نشر اکاذیب جلوی آن را بگیرند.

حسین همچنین وجود مذاکرات بین اخوان المسلمین و مسئولان کنونی مصر را رد کرد و گفت: مذاکره جماعت اخوان المسلمین با کودتاچیان صحت ندارد و ما هرگز آن را نمی‌پذیریم و تمامی سران کودتا از جمله عبدالفتاح السیسی محاکمه خواهند شد.

این عضو دفتر ارشاد اخوان المسلمین با اشاره به اینکه اخوان المسلمین بر مشروعیت محمد مرسی اصرار دارد، افزود: “اخوان المسلمین وقوع یک انقلاب مسلحانه در مصر را نمی‌پذیرد و به مصری‌ها اطمینان می‌دهیم که از این انقلاب نترسند”.

مردم مصر ۲۵ ژانویه سال ۲۰۱۱ در مخالفت با نقض حقوق مردم، گسترش فساد و نابسامانی اوضاع اقتصاد دست به انقلابی زدند که به سرنگونی رژیم حسنی مبارک منجر شد.

http://www.tasnimnews.com/fa/news/1394/09/23/942809

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا