خبر های جدید

مسلمانان زندان گوانتانامو بخاطر توهین به قرآن اعتصاب غذا کردند

مسلمانان زندان گوانتانامو بخاطر توهین به قرآن اعتصاب غذا کردند

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس از ˈسان خوانˈ، ˈپوئرتو ریکوˈ وکلای دهها زندانی ˈگوانتاناموˈ با ارسال نامه یی به دریادار ˈجان اسمیتˈ رئیس زندان مذکور اعلام کرده اند اکثر این زندانیان به مدت سه هفته است دست به اعتصاب غذا زده اند و وضعیت جسمانی آنان خطرناک است.

وکلا می گویند این اعتصاب غذا به دنبال یک سری تفتیش ها که از تاریخ ۶ فوریه (بهمن) آغاز شد، صورت گرفته است که طی آن ماموران اقدام به توقیف وسایل شخصی زندانیان شامل سی دی های مذهبی ، پتوها، نامه ها و نیز بررسی و کندوکاو در ˈقرآنˈ های زندانیان توسط مترجم های زبان عربی کردند.

با این حال ˈرابرت دوراندˈ یک سخنگوی زندان ˈگوانتاناموˈ با رد اعتصاب غذای جمعی این زندانیان گفته است تنها شش زندانی از دریافت غذای روزانه اشان خودداری می کنند.

آمریکا هم اکنون حدود ۱۶۶ نفر را در ˈگوانتاناموˈ زندانی کرده است. زندانیان این زندان آمریکایی در تابستان سال ۲۰۰۵ میلادی نیز دراعتراض به شرایط بد زندان دست به اعتصاب غذای جمعی زده بودند.

 در تابستان سال ۲۰۰۵ میلادی بود که اعتصاب غذای گسترده ای در این زندان به راه افتاد و بسیاری از زندانیان در این اعتصاب شرکت داشتند اما ارتش شروع به شلاق زدن و غذا دادن اجباری به زندانیان کرد و به این وسیله اعتراضات کاهش پیدا کرد.

گزارش های متعدد از نقض حقوق بشر در گوانتانامو در شرایطی همچنان ادامه دارد که «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در رقابت های انتخاباتی سال ۲۰۰۸ میلادی وعده تعطیلی این زندان را داد ولی اکنون با آغاز دور دوم ریاست وی بر کاخ سفید، هنوز این زندان دایر است و نقض حقوق بشر در آن همچنان ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا