خبر های جدید

۲۹درصد مردم افغنستان نام ۱۱ سپتامبر را نشنیده اند

۲۹درصد مردم افغنستان نام ۱۱ سپتامبر را نشنیده اند

بر اساس تحقیقات شورای بین المللی امنیت و توسعه  تینک تانک ۲۹درصد مردم افغنستان نام ۱۱ سپتامبر را نشنیده اند

براساس این تحقیق، از هر ده افغان تنها یک نفر از حادثه ۱۱ سپتامبر  اطلاع دارد و از هر ۱۰ نفر چهار تن باور دارند که آمریکا برای سیاه کردن چهره اسلام و اشغال افغانستان در این کشور حضور یافته است.

 حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، بهانه اصلی نیروهای ناتو به خصوص آمریکایی برای برپا کردن جنگ در افغانستان است و این نیروها با هدف انتقام از طالبان در این کشور حاضر شده اند.

این تحقیق در میان مردان و زنان افغان در شهرهای قندهار و هلمند  دو مرکز بزرگ حضور بیگانگان انجام شد و نشان می دهد در طول سال های اشغال مردم افغان هیچگونه ارتباط کلامی با اشغالگران به خصوص نظامیان آمرکایی نداشته اند.

نورین مک دونالد،یکی از محققان این سازمان در پیروی از سیاست های اشغالگرانه ناتو گفت: ما باید به مردم توضیح دهیم که آینده آنها با وجود ما خیلی بهتر از همراهی با طالبان است.

همچنین این تحقیق نشان می دهد که مردم افغان نسبت به دولت خود بدبین هستند و باور دارند که دولت این کشور نمی تواند از حقوق آنها دفاع کند.

۴۳ درصد مردم افغان هیچ نگرش مثبت و آزادگرایانه ای از مفهوم دموکراسی در ذهن ندارند.

محققان این تحقیق خواستار تفهیم نقش واقعی نیروهای ناتو در افغانستان به مردم افغان هستند تا به مردم افغان بباورانند که این نیروها به منظور اهداف بشردوستانه و برای کمک در افغانستان حاضر شده اند.

به پایگاه اطلاع رسانی تروس دیگ، این گروه تحقیق پیش از این با انجام تحقیق اثبات کردند که از زمان ورود نیروهای خارجی به افغانستان آمار تولید و قاچاق مواد مخدر به شکل چشمگیری افزایش یافته است.

برگرفته از اخبار جهان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا