خبر های جدید

نامه امینه اردوغان به همسران رهبران کشورها درباره آراکان

نامه امینه اردوغان به همسران رهبران کشورها درباره آراکان

امینه اردوغان، همسر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پس از سفر به بنگلادش جهت کمک به آوارگان آراکان نامه ای حاوی پیشنهاد همکاری برای ترغیب جامعه جهانی به ارسال کمک های انسانی به این مردم به همسران رهبران کشورهای دنیا فرستاد.

در بخش هایی از این نامه آمده است:

«مردم این منطقه سالهاست از حقوق سیاسی و اجتماعی محروم هستند و اکنون ناچار به انتخاب میان مرگ یا پناه بردن به کشور همسایه شده اند. از ۲۵ اوت تاکنون بیش از هزار نفر جان باخته و صدها هزار غیرنظامی نیز به بنگلادش گریخته اند.

هم‌عصری با این تراژدی انسانی که افکار عمومی جهان ترجیح می دهد گوش و چشم خود را نسبت به آن ببندند، شرم آور است.

شنیدن داستان زنانی که خانه های شان تخریب شده، مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و همسران و فرزندان شان مقابل چشم های شان کشته شده اند اینجانب و هیات همراهم را بسیار متاثر کرده است.

لازم است بحران انسانی که در میانمار همواره تکرار می شود به طور پایدار حل و فصل شود. ترکیه این موضوع را بصورت دیپلماتیک و انسانی از نزدیک پیگیری می کند.

متاسفانه این وقایع نقض ماده دوم اعلامیه جهانی حقوق بشر است که طبق آن دولت ها باید حقوق انسان ها را از هر نژاد، جنس، زبان، دین و عقیده ای که باشد حفظ کنند.

اینجانب به عنوان یک مادر، یک زن و یک انسان معتقدم که همه باید برای تاسیس دنیایی که همه به طور انسانی قادر به زندگی در آن باشند تلاش کنیم.

امیدوارم که به عنوان همسران رهبران کشورهای دنیا بتوانیم در تلاش برای رساندن کمک های انسانی مفید برای این وضعیت و ترغیب جامعه جهانی برای این کمک همکاری داشته باشیم.

ترکیه دومین کشور بزرگ ارسال کننده کمک های انسانی و میزبان ۳ میلیون سوری و عراقی و همواره برای کمک به مردم بیگناه دنیا از هر نژاد و گرایشی که باشند از طریق نهادهای دولتی و مدنی مصمم بوده است.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا