خبر های جدید

ریختن ۱۰هزار تن مواد منفجره بر مردم مسلمان بی‌دفاع غزه

وزارت کشور فلسطین دیروز پنج شنبه اعلام کرد: ارتش اسرائیل از آغاز تجاوز تاکنون بیش از ۱۰هزار تن مواد منفجره بر سر کودکان، زنان و مردم بی‌دفاع غزه فرو ریخته است.

معاون مدیر پلیس فلسطین جهاد ابو مراد اعلام کرد یورش‌های زمینی و هوایی ارتشیان اشغالگر کما کان ادامه دارد و هر لحظه بر آمار شهدا و مجروحان افزوده می‌شود.

وی در مصاحبه مطبوعاتی که نسخه‌ای از آن را خبر گزاری آناتولی دریافت داشت اعلام نمود: ارتش تا دندان مسلح صهیونیستی تا کنون بیش از ۶۰۰۰ بار باریکه غزه را بمباران نموده است و در این میان از بمب‌هایی استفاده می‌شود که به شدت منفجر شده و به هزاران تکه و پاره تبدیل می‌شود که ویرانی سرسام آوری را به دنبال داشته است.

ابو مراد همچنین فاش کرد نیروهای ارتش اسرائیل با پرتاب بمب‌های دودزا به مناطق مسکونی از فاش شدن تعداد کشته شدگان و زخمی‌هایش جلوگیری می‌کند.

این مسئول فلسطینی همچنین فاش کرد اسرائیلی‌ها به منظور آتش زدن خانه و آشیانه مردم بی‌دفاع و همچنین اعلام پیشروی زمینی نیرو‌هایشان از بمب‌های فسفوری که بیشتر جنبه آتش زایی دارند استفاده می‌کنند.

قایق‌های جنگی اسرائیلی نیز مرتب مناطق ساحلی و ساختمان‌های مردمی پیرامون را با بمب‌های ۱۲۰ ملم و موشک‌های دریایی زمینی که از قدرت انفجار بالایی برخوردارند هدف قرار می‌دهند…

نایب رئیس پلیس فلسطین با اشاره به ویژگی تعدادی از این موشک‌ها خاطرنشان کرد: یکی از این بمب‌های قابل استفاده اسرائیلی‌ها عبارت است از بمب‌های ضد تانک ۱۲۰ ملم و همچین بمپ‌های میخی که هریکم از آن‌ها پس از منفجر شدن به ۳۰۰۰میخ تبدیل شده و بزرگ‌ترین آسیب‌ها را به شهروندان فلسطینی می‌رساند

در مقابل آنگونه که منابع اسرائیلی فاش کرده‌اند تاکنون بیش از ۳۳ سرباز و درجه دار اسرائیلی به دست مبارزان فلسطینی کشته شده و و بیش از ۴۰۰نفر زخمی شده است علاوه برترس و ارعابی که در اثر موشک‌های قسام بیشتر مردم اسرائیل را دربرگرفته است.

البته گردان‌های قسام ضمن تکذیب اسرائیلی‌ها اعلام نمودند: آنان تاکنون ۷۶ نفر از نظامیان اسرائیلی را از پای در آورده علاوه بر زخمی نمودن صد‌ها نظامی دیگر و به اسارت درآوردن یک نظامی دیگر

سامی ابوزهری سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس از سکوت جهانیان در مقابل هدف قرادن مدرسه آوارگان «بیت حانون» وابسته به سازمان ملل «اونروا» از طرف ارتش اسرائیل انتقاد نمود و بمباران مدارس را نمونه بارز جنایت‌های جنگی برشمرده و خاطرنشان نمود: سکوت مجامع بین‌المللی بر کشتار مذکور، آنان را در این جنایت سهیم و شریک می‌گرداند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا