خبر های جدید

تظاهرات دانشجویان حامی اخوان المسلمین در دانشگاه‌ های مختلف مصر

با آغاز سال تحصیلی جدید در مصر، دانشگاه‌های این کشور به محل برگزاری تظاهرات حامیان اخوان المسلمین تبدیل شده و صدها دانشجو در دانشگاه‌های سراسر این کشور با نیروهای امنیتی درگیر شدند.
این تظاهرات با نام “دانشجویان دلاوران انقلاب” و با فراخوان گروه‌های نزدیک به اخوان المسلمین برگزار شد که تظاهرکنندگان با در دست داشتن تصاویر محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار شده مصر شعارهای میدان رابعه را سر دادند.

دانشجویان بزرگترین دانشگاه‌های مصر در دومین روز از آغاز سال تحصیلی جدید و به ویژه بعد از دستگیری ده‌ها دانشجو، دست به تظاهرات زدند که نیروهای امنیتی نتوانستند مانع اعتراضات آنان شوند.

دانشجویان درهای ورودی دانشگاه‌ها را شکستند و این مسئله باعث تجمع تعداد زیادی از دانشجویان مقابل درهای دانشگاه در شهرهای مختلف مصر شد.

در این حال نیروهای امنیتی به دو دانشگاه الازهر و قاهره یورش بردند و دانشجویان چندین دانشکده را از آنجا خارج کردند.

تعدادی از دانشجویان حامی محمد مرسی، در دانشگاه الازهر با تجمع در محوطه دانشگاه و با در دست داشتن پلاکاردهایی که بر روی آنها نوشته شده بود “دانشجویان را برگردانید” آزادی ۷۳ دانشجویی که به خاطر شرکت در تظاهرات اخراج شدند را خواستار شدند.

از سوی دیگر دانشگاه حلوان واقع در جنوب پایتخت مصر و دانشگاه الازهر نیز شاهد درگیری میان دانشجویان و نیروهای امنیتی بودند.

نیروهای امنیتی در دانشگاه بنی سویف نیز اجازه ورود دانشجویان به محوطه دانشگاه را ندادند. دانشجویان این دانشگاه نیز با در دست داشتن تصاویر دوستان خود سعی داشتند تا نیروهای امنیتی را از محوطه دانشگاه بیرون کنند.

دانشجویان دانشگاه اسماعیلیه نیز با تجمع مقابل یکی از دانشکده‌ها و با سر دادن شعارهایی آزادی دانشجویان بازداشتی را خواستار شدند.

پیشتر نیروهای امنیتی مصر برخی از چهره‌های برجسته دانشگاهی را بازداشت کردند.

منبع: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا