خبر های جدید

پیگیری انحلال مجلس تقلبی با ابزارهای قانونی

انحلال مجلس و انتخابات تقلبی با ابزارهای قانونی پیگیری می‌شود

اخوان‌المسلمون مصر با اشاره به تلاش ‌های احزاب مخالف مصر برای انحلال پارلمان جدید این کشور گفت: سلب مشروعیت از پارلمان تقلبی باید با ابزارهای قانونی و حقوقی ادامه یابد.

"عصام العریان " در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی "الجزیره " قطر اظهار داشت که حکومت مصر در انتخابات پارلمانی اخیر سیاست کنار زدن و به حاشیه راندن همه نیروها و احزاب مخالف واقعی را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: حکومت مصر برای در انحصار گرفتن مجلس مردم به زورگیری و خرید با حمایت دستگاه امنیتی اقدام کرد.

گروههای مخالف از جمله اخوان‌المسلمون در روز انتخابات پارلمانی از تقلب گسترده دولت به نفع حزب ملی حاکم خبر دادند که باعث ناکامی نامزدهای مخالف بویژه گروه اخوان‌المسلمین و پیروزی نامزدهای حزب ملی حاکم به ریاست حسنی مبارک منجر شد.

در پی این امر، گروه اخوان‌المسلمون دور دوم انتخابات را به خاطر تقلب گسترده تحریم کرد.

العریان خواهان اتحاد نیروها و جریان‌های ملی مصر در قالب یک مجموعه کاری ملی و مخلصانه شد و افزود: سیاست حکومت مصر در به حاشیه راندن نیروها و احزاب مخالف واقعی در کشور به دو نتیجه منجر شده است، نخست اینکه این احزاب و گروهها را با وجود تلاش حکومت برای گسستن، فلج کردن و ایجاد تفرقه بین آنها به سمت اتحاد سوق داد و دوم اینکه، باعث انسجام و همبستگی مردم با این نیروها و احزاب شد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات حکومت مصر در انتخابات اخیر پارلمانی جلوی اعمال خواست و اراده مردمی در این کشور را گرفت، افزود: این اقدام، انحصار روشن به شمار می‌رود که اجازه رشد طبیعی جریان سیاسی در مصر را نمی‌دهد.

العریان سخنان رهبر گروه اخوان‌المسلمون مبنی بر توسل به همه ابزارهای قانونی و مسالمت‌آمیز را خط مشی همه نیروها و جریان‌های مخالف برای مقابله با حکومت مصر دانست.

وی گفت: اقدام حکومت مصر در خشکاندن حیات سیاسی باعث می‌شود که مردم این سوال را از خود بپرستند اگر این سرنوشت زندگی آنها است پس چرا خودشان برای بازپس‌گیری زندگی خود اقدام نکنند؟

به گفته عضو دفتر ارشاد گروه اخوان‌المسلمون، سلب مشروعیت از پارلمان تقلبی باید با ابزارهای قانونی و حقوقی در راستای ابطال انتخابات پارلمانی اخیر و برگزاری دوباره آن به منظور مقابله با سیاست حزب ملی حاکم علیه همه اقشار مردم مصر، باشد.

وی تاکید کرد: نیروها و احزاب مخالف نقش تاثیرگذار و پایگاه مردمی مشخص و راهبردی خود را دارند به گونه‌ای حذف آنها امکان پذیر نیست.

العریان گفت: هدف گروه اخوان‌المسلمون اتحاد نیروها و جریان‌های ملی براساس مبانی مشترک و اهداف واحدی برای مقابله با سیاست تقلب و انحصار‌طلبی کنار زدن از صحنه سیاسی است.

وی تاکید کرد: نهادهای دولتی ملک خصوصی حزب ملی حاکم نیست بلکه متعلق به کشور مصر است و ما به عنوان ملت مصر، بخشی از این کشور هستیم و وظیفه ما است تا به دست اندازی‌ها بر این نهادها که با ابزارهای غیرقانونی صورت می‌گیرد، پایان دهیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا