خبر های جدید

اخوان المسلمین:مبارک راه نجات ندارد

اخوان المسلمین:مبارک راه نجات ندارد

یکی از رهبران اخوان المسلمین مصر با اشاره به قیام گسترده مردمی در این کشور تاکید کرد که هیچ راه نجاتی برای مبارک،خانواده و نظامش وجود ندارد و این نظام دیگر سقوط کرده است.

 "محمد غانم" روز شنبه در گفتگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: مردم مصر در تحرک و قیام خود علیه نظام حاکم به نقطه غیرقابل برگشتی رسیده اند و این قیام تا برکناری نظام حسنی مبارک و دولت مصر متوقف نخواهد شد.

 

احتمال فرار مبارک از مصر

غانم با تاکید بر سقوط نظام مصر افزود:هیچ کسی نمی داند که مبارک هم اکنون کجاست و این در حالی است که برخی اطلاعات از ترک کشور توسط مبارک حکایت دارد.

 وی تصریح کرد: ملت مصر علیه این نظام یاغی و مستبد قیام کرد تا باردیگر حقوق از دست رفته و از جمله آزادی را برای خود به ارمغان بیاورد و دیگر عقب نشینی نخواهد کرد.

 این رهبر اخوان المسلمین خاطرنشان کرد: زمانی که یک ملت به دنبال بازگرداندن حق خود است هیچ کسی جلودار آن نیست.

 

 حمایت آمریکا از نظام مصر

 غانم با انتقاد شدید از موضع آمریکا در حمایت از نظام مصر، گفت: اظهارات "باراک اوباما" رییس جمهور آمریکا در حمایت از حسنی مبارک ، بیانگر دروغین بودن شعارهای این کشور درباره دموکراسی و آزادی است.

 وی درباره دیدگاهش در خصوص آینده مصر گفت: مردم تا سقوط طاغوت باهمدیگر متحد هستند و به محض این که طاغوت سقوط کند روند تحول دموکراتیک آغاز خواهد شد و ما از همه مصری ها از جمله ارتش و پلیس می خواهیم تا حول این اصول حرکت کنند.

 

افزایش خشونت پلیس علیه مردم

از زمان اوج گیری تظاهرات مردم مصر علیه نظام این کشور تا کنون ده ها نفر کشته، بیش از هزار نفر زخمی شمار زیادی از تظاهر کنندگان نیز دستگیر شده اند. 

در همین حال منابع پزشکی از زخمی شدن بیش از ۸۰۰ نفر در جریان درگیری های روز جمعه بین نیروهای امنیتی و نظامی مصر با مردم خبر دادند.

 بنابر این گزارش شمار زخمی های دیروز فقط در قاهره به ۸۷۰ نفر رسیده است همچنین در جریان ناآرامی های روز جمعه در شهر سوئز دستکم ۱۳ تن کشته و ۷۵ تن مجروح شدند.

با وجود درخواست حسنی مبارک از دولت مصر برای استعفا و تعهد وی مبنی بر ایجاد تغییرات فوری در این کشور، مردم معترض مصر از نخستین ساعات بامداد امروز (شنبه) با تجمع در میدان التحریر علیه نظام مصر شعار دادند.

مردم معترض که تا پیش از این با تهدید نیروهای ارتش پراکنده شده بودند، با تجمع در خیابان های اطراف میدان التحریر، شعارهایی برای تغییر نظام حسنی مبارک سر دادند.

منبع : العالم

یک دیدگاه

  1. من معتقد هستم جریانات اخیر خاورمیانه در راستای تحقق دیرینه ی طرح خاوره میانه ی بزرگ آمریکا هستش ، هر چند نمی شود فعالیت صادقانه ی احزاب اسلامی را در این دیار به بادیه نقد گرفت اما تصور بازیچه ی دست آمریکا بودن ناگوار است ، و حکومت اسلام میانه که الگوی آن را در ترکیه داریم رهیافت آمریکا است برای تحقق رویای نچندان قدیم خود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا