جوانانمطالب جدیدمهارتهای زندگی

قطع رابطه با دوست دختر و دوست پسر، چگونگی قطع روابط عاشقانه و عاطفی

قطع رابطه با دوست دختر و دوست پسر، چگونگی قطع روابط عاشقانه و عاطفی

نویسنده: جاسم مطوع / ترجمه: عبدالخالق احسان

 

جوانی با صدای غمگین و عاجزانه گفت: همراه زنانی ارتباط داشتم، با برخی سرگرمی کلامی داشته و با برخی دیگر سرگرمی جسمی؛ حالا ازدواج نمودم و می خواهم روابط گذشته را قطع نمایم؛ اما من آدم ضعیفی هستم و در مقابل هر تلاشی شکست می خورم و نمی توانم به تصمیم خود ادامه بدهم، چکار کنم؟ می خواهم صفحه جدیدی در زندگی ام بگشایم و با همسرم وفادار و مخلص باشم، آیا راه حل های برای پایان این رابطه خائنانه وجود دارد؟ چگونه این روابط نامشروع و حرام را قطع نمایم؟

 

در این مورد بخوانید : پیامدهای‌ روابط دختر پسر ، چرا دوستی های قبل از ازدواج اشتباه است؟

 

برایش گفتم: گام ها ، وسایل و افکاری وجود دارد که ترا برای رهایی ازین ارتباطات حرام، یاری می رساند، خواه رابطه کلامی بوده و یا رابطه جسمی.

گام اول:

 مهمترین و اساسی ترین گام برای حل این مشکل، این که تصمیم صادقانه و جدی اتخاذ نمایی، اراده قوی و عزم استواری برای ترک خیانت زناشویی داشته باشی و گذشته زندگی ات را پایان یافته بدانی؛ هرگاه تصمیم صادقانه و راستینی گرفتی، گام دوم را بردارد.

گام دوم:

 توبه و بازگشت به سوی الله متعال، از گذشته ات پیشمان باش، تصمیم قاطعی به عدم تکرار گناه و معصیت بگیر؛ چون کاری که مرتکب شده بودی، نافرمانی دینی و جریمه ای سترگ اجتماعی است.

گام سوم:

قطع و بریدن تمام وسایلی که ترا به خیانت و استمرار رابطه نامشروع پیوست می دهد، جوان گفت: هدف شما ازین گام چیست؟ گفتم: اگر از کسی عکس، فیلم یا چیزی دیگری به حیث خاطرات داری، باید همه این وسایل را دور نمایی تا قلبت دوباره به گذشته بر نگردد و بار دیگر روابط را تجدید ننمایی، گفت: این گام آسان است و دیگر چکار کنم؟

 

گام چهارم:

 صحبت صریح و شفاف با زنی که همرایش ارتباط داشتی و او را آگاه بساز که تصمیم و عزم جدی به قطع ارتباط گرفته ای، گفت: من شخصیت عاطفی هستم و می ترسم که اگر به عدم قطع ارتباط التماس نماید، نتوانم مقاومت کنم، گفتم: اگر چنین است و احساس سستی می نمایی، همرایش صحبت نکن و به صورت فوری تمام وسایل ارتباطی را قطع نما؛ اما اگر با او صریح سخن بگویی، احتمال دارد که حیله گری نموده و برایت پیشنهاد دیگری بدهد که ارتباط ساده و عادی شما به حیث دوست باقی بماند و تنها رابطه عاشقانه قطع گردد؛ از چنین پیشنهادی برحذر باش که این دریچه ورود شیطان است و بار دیگر به روش دیگری ترا به حرام می کشاند، لذا پیشنهاد او را رد کن و تصمیم قاطع به قطع ارتباط بگیر، هر چند اصرار نموده و خواهش و التماس و تقاضا نماید، هیچ روزنه ای برای ورود شیطان باز نگذار؛ چون روزنه ای شیطانی، هر چند کوچک باشد، دوباره ترا به ارتباط نامشروع می کشاند.

 

گام پنجم:

برای قطع ارتباط خود به طرف مقابل دلیل تراشی نکن تا او را قناعت بدهی، چون قناعت دادن و راضی ساختن او راه حل نیست؛ بلکه با قاطعیت و جدیت و نیرومندی و به تنهایی تصمیم بگیر و برای قطع ارتباط قوی باش.

 

گام ششم:

تلاش کن که خاطرات گذشته به ذهنت راه نیابد تا نفس تو برانگیخته نشده و به سوی حرام تمایل نکند؛ هرگاه گذشته ها و خاطرات به ذهنت هجوم آورد، خودت را به کار و فعالیت دیگری مشغول کن و به امور دیگر و مهمی فکر نما و از پروردگارت بخواه که ترا از بدکرداری  و زشت کاری نجات دهد.

گام هفتم:

 رابطه خود را به الله متعال قوی بساز، اگر بر ادای نماز حریص نبودی، حالا به آن اهتمام بورز، اگر قرآن کریم تلاوت نمی کردی، حالا روزانه قرآن کریم تلاوت نما، نماز و روزه نفلی زیاد انجام بده، خود را به اعمال تطوعی و خیریه مشغول بساز، اگر همراه الله باشی، او تعالی همراه توست، ترا یاری نموده و اراده تو را قوی می سازد.

 

گام هشتم:

به الله متعال اعتماد داشته باش که عوض بهتری برایت می دهد، یکی از جوانان بعد از ترک حرام، برایم گفت: حالا همسرم برای بهترین و زیباترین هست و نگاه من به زندگی دگرگون شده و انگیزه های شهوانی بر من غلبه ندارد.

 

گام نهم:

وقت خود را به امور مفید مشغول نما، تنها نشینی نکن تا فرصت فکر های ارتباط نامشروع ایجاد نگردد، از دوستانی که به ارتباطات نامشروع آغشته هستند، دوری گزین؛ چون دوست بدکاره، کشنده است.

 

گام دهم:

آخرین راه حل این است که زیاد دعا و استغفار نمایی، از الله متعال طلب آمرزش کن، او تعالی دعای انسان را اگر راستین و صادقانه باشد، می پذیرد، اگر در تصمیم گیری احساس ضعف و سستی می کنی، خودت را قوی بساز و عقوبت و عذاب خیانت زناشویی را در مقابلت مجسم کن، بدان که مجازات زنا کار در شریعت اسلامی ساده و ناچیز نیست، و سزای زن و مرد زناکار، قتل و نابودی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا