خبر های جدید

د. قرضاوی از مبارک و شیخ الازهر انتقاد کرد

شیخ قزضاوید. قرضاوی از مبارک و شیخ الازهر انتقاد کرد

شیخ یوسف قرضاوی رییس اتحادیه علمای مسلمان با انتقاد از کشتار مردم مصر توسط مزدوران حسنی مبارک و حمایت شیخ الازهر از این اقدامات،‌ گفت: مبارک کشتار ملت خود را آغاز کرده است و در حال مسلط کردن عده ای بر عده ای دیگر است، همان کاری که فرعون کرد.

قرضاوی از ملت مصر خواست در گروه ها و دسته های بزرگ وارد میدان التحریر شوند و به تظاهرکنندگان در صحنه کمک کنند، و به هر مقدار که می توانند آب و غذا و کمکهای اولیه برای آنها ببرند، و در کنار آنها در مقابل حملات وحشیانه وابستگان نظام مبارک، بایستند.

رییس اتحادیه علمای مسلمان با اظهار تاسف درباره موضع شیخ الازهر که از تظاهر کنندگان انتقاد کرده و هیچ گونه اظهار نظری درباره حمله کنندگان به مردم اتخاذ نکرده بود، گفت: من بارها از شیخ الازهر خواسته ام از تظاهرکنندگان حمایت کند، ولی متاسفانه او تظاهر کنندگان را محکوم کرد.

قرضاوی از همه علما و شیوخ الازهر و امامان جماعت خواست با لباس روحانیت به خیابانها بریزند، و مردم را برای رفتن به میدان التحریر تشویق کنند، و جمعه این هفته را روز حرکت به سوی صحنه اعلام کنند، و در کنار تظاهر کنندگان بایستند.

قرضاوی با تمجید از تظاهر کنندگان در میدان التحریر گفت: به حضور خود ادامه دهید، و خود را ثابت کنید، پس یا شرافتمندانه زندگی خواهید کرد، و یا شهید از دنیا می روید.

برگرفته از تابش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا