خبر های جدید

حزب عدالت و توسعه اکثریت بالای آرا را در انتخابات ترکیه کسب می‌کند

نتایج نظرسنجی نشان داد
حزب عدالت و توسعه اکثریت بالای آرا را در انتخابات ترکیه کسب می‌کند

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که میزان حمایت از حزب عدالت و توسعه ترکیه در آستانه انتخابات روز یکشنبه با افزایش چشمگیری روبرو شده است.  نظرسنجی تازه انجام شده توسط موسسه تحقیقاتی “ای اند جی” حاکی است که حمایت عمومی از حزب عدالت و توسعه ترکیه در آستانه انتخابات یکشنبه آینده بیش از ۶ درصد افزایش یافته است.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که حزب عدالت و توسعه می تواند در انتخابات زودهنگام آتی آراء کافی را برای تشکیل دولت اکثریت تک حزبی به دست آورد.

این حزب در انتخابات ژوئن نتوانست اکثریت مطلق آرا را برای تشکیل دولت تک حزبی به دست آورد و تلاش های انجام شده برای تشکیل دولت جدید ائتلافی نیز به بن بست رسید. حزب عدالت و توسعه در انتخابات ۷ ژوئن برای نخستین بار از سال ۲۰۰۲ میلادی نتوانست اکثریت مطلق آرا را به دست آورد.

احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه پس از آنکه نتوانست دولت ائتلافی را تشکیل دهد مجبور به تشکیل دولت موقت شد. تحولات سیاسی ترکیه در حالی است که درگیری ۳۰ ساله آنکارا با شبه نظامیان پ ک ک بار دیگر تشدید شده و داعش نیز مسئول اصلی بمبگذاری مرگبار اخیر در آنکارا معرفی شده است. در بمبگذاری خونین آنکارا حداقل ۱۰۲ نفر جان باختند.

در حالی که اکثر نظرسنجی ها نشان می دهد که حزب عدالت و توسعه در انتخابات روز یکشنبه نیز نمی تواند دولت اکثریت و تک حزبی را تشکیل دهد، انتشار نتایج نظرسنجی موسسه ای اند جی موجب شگفتی شده است.

این نظرسنجی افزود: حزب عدالت و توسعه قادر خواهد بود تا بیش از ۴۷.۲ درصد آرا را در انتخابات اول نوامبر کسب کند. این رقم در انتخابات ژوئن به کمتر از ۴۰.۸ درصد رسیده است. حزب راستگرای جمهوری ترکیه نیز در انتخابات آتی ۲۵.۳ درصد آرا را کسب خواهد کرد. این رقم در انتخابات قبلی به ۲۴.۹ درصد رسیده است.

http://www.tasnimnews.com/fa/news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا