خبر های جدید

«مسعود بارزانی»: مشکل بغداد و آنکارا تنها یک سوء‌تفاهم است

«مسعود بارزانی»: مشکل بغداد و آنکارا تنها یک سوء‌تفاهم است

 «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق که چهارشنبه به ترکیه سفر کرده بود، طی یک کنفرانس خبری در آنکارا در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه «روداو» از نتایج این سفر و دیدارش با مقامات ترکیه ابراز رضایت کرد. وی اظهار داشت: ما در این دیدارها درباره چندین مسئله از جمله جنگ با داعش، استقرار نیروهای ترکیه در نزدیکی موصل، روابط اقتصادی میان منطقه کردستان و ترکیه، روند صلح ترکیه با پ‌ک‌ک گفت‌وگو کردیم.

بارزانی با تکذیب درخواست سلاح اربیل از آنکارا، افزود: باید به طور همزمان بر داعش در عراق و سوریه غلبه کرد و پیشمرگه اکنون در صف مقدم مبارزه با داعش است.

وی درباره ورود نیروهای ترکیه به منطقه «بعشیقه» در نزدیکی موصل گفت: ما تلاش کردیم تا این مسئله را حل و فصل کنیم. پیش از سفرم به آنکارا با نخست‌وزیر و وزیر دفاع عراق گفت‌وگو کردم. به نظر من یک سوء‌تفاهم میان دو طرف به وجود آمده است و مشکل بیش از اندازه بزرگنمایی شده است. ضمن اینکه پایگاه نظامی نیروهای داوطلب مبارزه با داعش در موصل، پیش از این با موافقت دولت عراق احداث شده بود.

رئیس منطقه کردستان عراق گفت: همچنان خطر داعش وجود دارد. اکنون آزادسازی موصل مهم است و ما مدتهاست که برای انجام این عملیات آماده‌ایم اما سایر طرف‌ها هنوز آماده نشده‌اند. وی افزود: منطقه کردستان و ترکیه همواره به یکدیگر نیاز دارند. عراق و منطقه کردستان نیز به حمایت کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی ضد داعش برای مبارزه با تروریسم نیازمندند.

بارزانی تصریح کرد: منطقه کردستان با ترکیه، ایران و سایر کشورها، روابط دوستانه دارد. اولویت ما دور کردن داعش از کشور است و ما طرفهای درگیر  نیستیم و نمی‌پذیریم که منطقه کردستان به میدان تسویه حساب کشورهای مختلف تبدیل شود.

وی درباره سفرش به عربستان نیز گفت که ارزیابی‌اش از سفر به عربستان مثبت است زیرا موضع عربستان، حمایت بدون تبعیض از تمامی طرف‌ها از جمله اهل سنت، کردها و اهل تشیع در عراق است.

رئیس منطقه کردستان عراق با تکذیب خبر دیدارش با «عبدالله اوجالان رهبر زندانی پ‌ک‌ک در ترکیه، درباره روند صلح میان این کشور و حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک)  گفت: ما دوست نداشتیم که کار به جایی که اکنون رسیده، برسد لذا خواستار ازسرگیری روند صلحیم.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940919000424

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا