خبر های جدید

واکنش دارالفتوای مصر به زیرگرفتن بانوی محجبه در بروکسل

واکنش دارالفتوای مصر به زیرگرفتن بانوی محجبه در بروکسل

رصدخانه اسلام‌هراسی وابسته به دارالفتوای مصر، جنایت نژادپرستانه و فجیع یک شهروند افراط‌گرای بلژیکی در زیرگرفتن بی‌رحمانه یک بانوی محجبه مسلمان در بروکسل را محکوم کرد. مرکز رصد اسلام‌هراسی وابسته به دارالفتوای مصر، امروز، ۱۷ فروردین‌ماه، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: زشتی و خشونت این جنایت نژادپرستانه کمتر از جنایات تروریستی گروه‌های «القاعده» و «داعش» در نقاط مختلف جهان نیست.

در این بیانیه آمده است: «زیر گرفتن یک بانوی محجبه مسلمان که دارای معلولیت و نیازهای خاص بود، نتیجه طبیعی باز گذاشتن فضا برای گفتمان‌ نژادپرستانه علیه مسلمانان در اروپا است».

رصدخانه اسلام‌هراسی وابسته به دارالفتوای مصر در این بیانیه اعلام کرد: «گروه‌های راست‌گرای افراطی در اروپا از این گفتمان نژادپرستانه حمایت و با خارجی‌ها دشمنی می‌کنند؛ این در حالی است که آن‌ها ادعای حمایت از فرهنگ اروپایی و مسیحیت را دارند».

این گروه‌های افراطی همچنین، مترسک‌هایی از قبیل «اسلامی‌شدن اروپا» و «تهاجم اسلامی» را با هدف برانگیختن ترس و وحشت از مسلمانان و مخدوش‌کردن اعتقادات آنان علم می‌کنند.

رصدخانه اسلام‌هراسی دارالفتوای مصر افزود: این جنایت نژادپرستانه، از وجود تشکیلات افراطی و نژادپرست که به خشونت علیه مسلمانان تحریک می‌کند، پرده برداشت و افراطیون راستگرا این‌گونه اقدامات را به‌عنوان فعالیت‌های قهرمانانه شایسته افتخار و تقدیر تلقی می‌کنند، همان‌طور که در فیلم دستگیری این مجرم مشاهده شد که وی در هنگام محاصره خود توسط پلیس اقدام به گرفتن عکس سلفی می‌کند و از این جنایت خود احساس شادی و غرور و آن را دفاع از اروپا ضد اسلامی‌شدن می‌داند.

در این بیانیه تأکید شده است: باز گذاشتن راه مقابل مروجان این گفتمان نژادپرستانه، به معنای افزایش اقدامات خشونت‌آمیز و جنایات تنفر‌آمیز علیه بخش اصیل و جدایی‌ناپذیر از جامعه اروپا و فراهم‌شدن زمینه برای برافروختن آتش درگیری‌های داخلی است که نتیجه آن از بین رفتن تنوع در اروپا و برگشتن به دوره جدیدی از فاشیسم و نازیسم است.

این رصدخانه از دولت‌ها و نهاد‌های اروپایی خواست که قاطعانه از گفتمان نژادپرستانه و ضداسلامی اروپا جلوگیری و آن را جرم تلقی کنند و علیه عاملان این جنایات تنفرآمیز، مجازات‌های بازدارنده وضع کنند.

تلاش برای نهادینه‌کردن ارزش‌های اصیل اروپایی که بر تنوع دینی، فرهنگی و نژادی تأکید دارد و ارائه گفتمان رسانه‌ای و فرهنگی بی‌طرفانه و صادقانه درباره اسلام و مسلمانان از دیگر خواسته‌های مرکز رصد اسلام‌هراسی دارالفتوای مصر در این بیانیه بود.

یک نژادپرست بلژیکی در جریان تظاهرات راست‌گرایان افراطی روز شنبه، ۱۴ فروردین‌ماه، در منطقه «مولِنبیک» شهر بروکسل یک زن مسلمان و محجبه را با خودرو زیر گرفت؛ براساس اعلام پلیس، راننده و فرد دوم دستگیر شده‌اند و هر دو بمب‌های دودزا همراه خود داشتند.

منبع: ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا