خبر های جدید

تشکیل دفتر ارشاد جدید اخوان المسلمین مصر و برکناری معاون بدیع

تشکیل دفتر ارشاد جدید اخوان المسلمین مصر و برکناری معاون بدیع

اخوان المسلمین محمد عزت را از منصب معاونت رهبر این گروه برکنار و از تشکیل دفتر جدید ارشاد خبر داد. گروه اخوان المسلمین مصر از تشکیل دفتر ارشاد موقتی به جای دفتر کنونی خبر داد و رسما برکناری محمود عزت را از منصب معاون رهبر این گروه اعلام کرد.

اخوان المسلمین در بیانیه‌ای اعلام کرد، شورای کل دفتر ارشاد موقتی را با یک رئیس از داخل و اعضایی از داخل و خارج انتخاب می‌کند.

این گروه در بیانیه‌ خود افزود: رئیس دفتر کل منتخب در دور دوم ۷۰ درصد از آراء را کسب کرد و دفتر کل اخوان از ۱۱ عضو تشکیل می‌شود و همچنان سه کرسی در آن خالی است که یک کرسی از آن برای اخوان المسلمینی‌های مصری در خارج از کشور است.

همچنین رسانه‌های مصری گزارش دادند که مجلس شورای اخوان المسلمین با اکثریت آراء تصمیم به ابقای محمد بدیع در جایگاه خود به عنوان رهبر کل این گروه دارد. برخی منابع نیز از احتمال تشدید اوضاع میان جریان “الشباب” و آنچه که موسوم به “جبهه عزت” است، خبر دادند.

این شورا طبق گزارش رسانه‌ها همچنین تصمیم گرفته است جایگاه تمامی اعضای محبوس دفتر ارشاد را تا زمان خروج آنها از زندان حفظ کند.

این شورا در بیانیه خود در نشست نخستش در مصر در سوم ژوئیه ۲۰۱۳ اعلام کرد که به برگزاری جلسات ادامه می‌دهد تا تصمیم‌ها و تدابیر بیشتری را برای سازماندهی نهادهای تصمیم گیری در داخل اخوان المسلمین در چارچوب “تاسیس جدیدی برای این گروه” اتخاذ کند.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا