خبر های جدید

هشدار شدید اتحادیه جهانى علماى مسلمان درباره انتقال سفارت آمریکا به قدس

هشدار شدید اتحادیه جهانى علماى مسلمان درباره انتقال سفارت آمریکا به قدس

اتحادیه جهانى علماى مسلمان امروز نسبت به پیامدهاى انتقال سفارت آمریکا از تل اویو به شهر قدس هشدار داد.

اتحادیه جهانى علماى مسلمان طى بیانیه اى نسبت به عواقب انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به شهر قدس، شدیدا هشدار داده است. در این بیانیه آمده است: از امت اسلامى می خواهیم که مسئولیت خود در قبال مهمترین وظیفه حاضر را انجام داده و از سازمان هاى بین المللى نیز درخواست مى شود تا از حقوق شرعى و قانونی فلسطینی ها دفاع کنند.

همچنین در بیانیه اشاره شده است: مشکل تفرقه و چنددستگى باعث شده تا بدخواهان از این فرصت استفاده کرده و به تضعیف امت و دستیابی به اهداف مادی و فکری خود بپردازند. در همین راستا دونالد ترامپ، برخلاف تصمیمات سازمان ملل متحد اعلام کرده که قصد دارد سفارت آمریکا را به قدس شریف منتقل کند.

شایان ذکر است که ترامپ در تبلیغات انتخاباتى خود در ماه نوامبر چنین تصمیمی را بیان کرد، اما اوباما در آخرین ماه ریاست جمهورى خود با استفاده از اختیاراتش و امضاى دستورى انتقال سفارتخانه مذکور به قدس را به مدت شش ماه به حالت تعلیق درآورد.

گفتنی است که از زمان تصمیم کنگره آمریکا براى انتقال سفارت این کشور از تل اویو به قدس در سال ۱۹۹۵ روساى جمهور ایالات متحده همواره دستوراتى مبنى بر تعویق تصمیم مذکور به دلیل «حمایت از منافع ملى» خود امضا و صادر کرده اند.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا