خبر های جدید

شیعه انلاین و هیاهو و توهم فتنه وهابیت

شیعه انلاین و هیاهو و توهم فتنه وهابیت

پاسخی کوتاه به شیعه آنلاین

خبرهای اصلاح‌وب

تهران – پایگاه اطلاع‌رسانی اصلاح

هر چند اولویت‌های جدی‌تری و ضروری‌تر، توجیهی برای پاسخ گفتن به کسانی که ظاهراً غیر از بر چسب‌سازی، تفرقه‌افکنی و نفرت‌اندوزی هنر دیگری ندارند باقی نمی‌گذارد، اما جهت اطلاع کاربران فهیم و فرهیخته به اختصار موارد زیر را خاطرنشان می‌سازد:

 

۱. مواجهه با اندیشه باید از جنس اندیشه باشد. عجز در فهم یک اندیشه و یا در پاسخگویی به آن، نباید مخالفین را به ورطه‌ی رفتارهای غیراخلاقی بکشاند.

 

۲. متأسفانه سالهاست در کشور ما برخی جریان‌ها برای سرکوب و حذف هرگونه اندیشه متفاوت-حتی بعضاً در بین خود شیعه-به طرح اتهام باطل وهابیت متوسل می‌شوند؛ به گونه‌ای که این واژه به یک ابزار فاقد دلالت روشن و تنها واجد کارکرد سیاسی تبدیل شده است. رشد و پویایی فکری جامعه مستلزم طرح افکار و آرای گوناگون و در نهایت بنا به فرموده قرآن کریم اتباع احسن است. وجود رفتارهای غیراخلاقی از این دست در حوزه اندیشه، آفت خطرناکی است که می‌تواند تبعات فاجعه‌باری به دنبال داشته باشد و همه نهادهای مسوؤل و در صدر آنها، نهاد مرجعیت و روحانیت در زدودن آنها رسالت تاریخی دارند.

 

۳. شیخ عائض القرنی از علمای خوش فکر، میانه‌رو و تأثیرگذار سرزمین حجاز است و خدمات علمی و فرهنگی گرانبهایی در تعدیل فضای فکری جامعه اسلامی تقدیم نموده است. خوشبختانه مقالات عدیده‌ای از ایشان به فارسی ترجمه و مورد استقبال خوانندگان قرار گرفته است. همچنین کتاب ارزشمند «اندوهگین مباش» به زبان فارسی ترجمه و در کشور ما رسماً منتشر شده است.

در پایان یادآوری می نماییم که آموزه گرانبهای امام مالک «کل یؤخذ من کلامه و یترک الا صاحب هذا القبر» که در مسجد شریف نبوی بیان نموده است، ریشه در مبانی اعتقادی اهل سنت و جماعت دارد و سخن هر صاحب سخنی –به جز قرآن کریم و حدیث صحیح نبوی- در ترازوی نقد قرار ‌می‌گیرد و قابل جرح و تعدیل است و بر همین اساس از هرگونه نقد علمی صمیمانه استقبال می‌نماییم.

پایگاه اطلاع‌رسانی اصلاح

۳۱/۱/۹۰

 

 

منبع خبر: آموزش تبلیغ وهابیت در یک سایت ایرانی

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا