خبر های جدید

انتقال شیخ رائد صلاح به زندان های انگلیس

انتقال شیخ رائد صلاح به زندان های انگلیس

 

شیخ رائد صلاح رئیس جنبش اسلامی اراضی اشغالی سال ۴۸ فلسطین از بازداشتگاه به زندانی در شهر لندن پایتخت کشور انگلیس که وی چند روز پیش در آنجا بازداشت شده بود، انتقال داده شد.

 

به گزارش نوگرا به نقل از مراجع انگلیسی، وکیل شیخ صلاح تاکید کرد که انتقال وی به زندان با اعلام آمادگی وی برای درخواست صدور حکم استیناف درباره اتهامات وارده به او مغایرت دارد؛ به طوری که وی می تواند تا ۶ ژوئیه جاری چنین درخواستی ارائه دهد.

 

اداره زندان انگلیسی به وکیل شیخ صلاح اعلام کرده است که تیم حقوقی تحت سرپرستی وی تنها پس از ۱۱ ژوئیه جاری یعنی پس از گذشت ۵ روز از از مهلت قانونی تعیین شده برای ارائه دادخواست به منظور صدور حکم استیناف با شیخ صلاح ملاقات کند.

 

از سوی دیگر، اتحادیه سازمان های اسلامی اروپا، بازداشت شیخ رائد صلاح رئیس جنبش اسلامی اراضی اشغالی سال ۴۸ توسط مراجع انگلیسی در جریان سفر ۴ روز پیش وی به لندن را محکوم کرده و نسبت به این اقدام لندن ابراز تعجب کردند.

 

این اتحادیه طی بیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت اعلام کرد که «اتحادیه سازمان های اسلامی اروپا از اقدام مراجع انگلیسی در زمینه بازداشت شیخ رائد صلاح از رهبران برجسته فلسطینی که کارنامه درخشانی در زمینه مبارزه مدنی به منظور دفاع از ملت فلسطین و شهر اشغالی قدس دارد، تعجب کرد.»

 

در ادامه این بیانیه آمده است که بازداشت شیخ صلاح اقدامی تعجب برانگیز بود که محکومیت های گسترده ای به دنبال داشت؛ چرا که این شخصیت برجسته کارنامه درخشانی در زمینه مبارزات مدنی در راه دفاع از شهر اشغالی قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی و نیز اهالی این شهر دارد که از سیاست های دولت عبری و تفرقه سازمان یافته رنج می برند.

 

این اتحادیه همچنین اعلام کرده است که شیخ صلاح همواره از ظلم مراجع صهیونیستی رنج برده است و طرف صهیونیستی مجازات های متعددی علیه وی اعمال کرده و چندین بار وی را به خاطر فعالیت های مدنی مسالمت آمیزش به زندان افکنده است و حال به جای اینکه، آزاد اندیشان جهان و داعیه داران دفاع از حقوق و آزادی ملت ها و مدعیان برقراری عدالت و مبارزه با ظلم و ستم و اشغالگری، به پاس این مجاهدت های شیخ وی را مورد تکریم قرار دهند، او را مورد بازداشت قرار می دهند.

 

اتحادیه مذکور از مراجع ذیربط در انگلیس خواست که هر چه زودتر شیخ صلاح را آزاد کرده و شرایط برقراری ارتباط وی با جامعه مدنی و افکار عمومی را فراهم آورند.

 

این در حالی است که به گفته اکثر منابع آگاه رسانه ای، بازداشت رئیس جنبش اسلامی اراضی اشغالی سال ۴۸ تحت تاثیر فشارهای لابی یهودی انگلیس و طرفداران آن و با اتهام "سامی ستیزی" علیه وی صورت گرفته است.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا