خبر های جدید

دستگیری صدها معترض در مالزی

دستگیری صدها معترض در مالزی

 

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات همچنین بر لزوم برگزاری انتخاباتی آزاد و عادلانه و دسترسی مساوی تمام احزاب این کشور به رسانه‌های جمعی تاکید کردند.

ائتلاف برای انتخابات سالم و عادلانه که سازمانی غیردولتی است، خواستار برگزاری این تظاهرات شده بود. این سازمان بر انتخابات عمومی سالم و آزاد که قرار است پیش از پایان سال جاری میلادی (۲۰۱۱) برگزار شود، تاکید دارد.

گزارش‌ها حاکی است، پلیس مالزی پس از زخمی ‌شدن ابراهیم، وی و همچنین بیش از هزار و ۶۰۰ تظاهرکننده را دستگیر کرد.

انورابراهیم و محافظ زخمی‌ شده و به بیمارستان پانتای منتقل شدند. بر پایه گزارش‌ها، شمار زیادی از تظاهرکنندگان نیز زخمی شده‌اند.

به گفته حزب اسلامی مالزی، بهارالدین احمد، همسر رهبر حزب عدالت خلق این کشور، در این تظاهرات به دلیل خشونت پلیس در استفاده از خودروهای آب‌پاش و استنشاق مقادیر زیادی گاز اشک‌آور جان سپرد.

شماری دیگر از سیاستمداران مالزیایی که در این تظاهرات شرکت کرده بودند، دستگیر شدند.

بر اساس گزارش‌ها، بیش از ۵۰هزار نفر در این تظاهرات شرکت کرده بودند. این در حالی است که مقامات دولتی مالزی می‌گویند، تنها پنج تا شش هزار نفر در این تظاهرات حضور داشتند.

پلیس مالزی از جمعه‌ شب با هدف تشدید تدابیر امنیتی، خیابان‌های اصلی کوآلالامپور را که به مرکز این شهر منتهی می‌شوند، بسته بود.

همچنین شمار زیادی از نیروهای پلیس مالزی در نقاط مختلف شهر مستقر شده بودند و از بالگردها برای نظارت بر اوضاع بهره‌گیری شده بود.

مخالفان به دنبال اصلاحاتی هستند که جلوی چندین‌بار رای دادن را خواهد گرفت. مخالفان می‌گویند اگر قوانین اتخاباتی عادلانه‌تر بود، در انتخابات سال ۲۰۰۸ پیروز می‌شدند.

مخالفان همچنین می‌گویند، در حال حاضر نظام انتخاباتی مالزی دارای شکاف‌هایی برای سوءاستفاده از جمله تقلب در رای‌گیری، خرید رای و امتیاز قائل ‌شدن برای برخی احزاب است.

منبع: رحماء

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا