تربیت فرزندانمطالب جدید

آموزش احترام گذاشتن به بزرگترها به کودکان

آموزش احترام گذاشتن به بزرگترها به کودکان

نویسنده: الیزابت پنتلی / مترجم: اکرم قیطاسی

موقعیت

چه طور می توان به کودک آموخت که با والدین، خواهر ها ، برادرها و دیگران، با احترام برخورد کند؟

فکر کنید

آرزو می کردم والدین بیشتری چنین سؤالی را می پرسیدند، چرا که این مسئله بیانگر میزان تعهد نسبت به تربیت صحیح کودکان است. اطراف ما را کودکانی فراگرفته که چیزی از احترام گذاشتن نیاموخته اند . از آن جا که آگاهید احترام گذاشتن آموختنی است، در مسیر تربیت فرزندی هستید که به دیگران احترام بگذارد. در این جا، چند ایده خاص مطرح شده است که می توانند مفید باشند.

راه حل ها

خودتان الگوی رفتار محترمانه برای کودک باشید. بچه ها با الگو برداری از رفتار شما به بهترین نحو می آموزند. وقتی با فرزندتان محترمانه برخورد می کنید_ حتی هنگامی که عصبانی هستید_ باید توقع چنین رفتاری را از او داشته باشید. در مقابل، وقتی او بدرفتاری می کمد اگر فریاد بزنید، تهدیدش کنید، تحقیرش کنید، به او لقبهایی بد بدهید و یا با تنفر بر خورد کنید، دقیقا” الگوی رفتارهایی هستید که فرزندتان را از بروز آن ها منع می کنید.
آیا اجازه می دهید فرزندانتان با بی احترامی با یکدیگر برخورد کنند؟ روش برخورد آن ها اغلب تمرینی برای روش برخورد شان با دیگران است.
باید ظرفیت های احترام اجتماعی را به بچه ها آموخت. بعضی اوقات، آن ها به گونه ای عمل می کنندکه ما آن را بی احترامی ناشی از بی توجهی تلقی می کنیم. به جای این که کودک در برابر دیگران با صدای بلند مؤاخذه کنید، او را به جایی خلوت ببرید و به صورتی خصوصی به او آموزش بدهید. از یک خطای کوچک می توان گذشت و در موقعیتی دیگر در مورد ان صحبت کرد، اما در مورد اشتباهات بزرگ، لازم است کودک را به کناری ببرید و به آرامی خطایش را به او گوشزد کنید. او را راهنمایی کنید که چگونه می تواند رفتارش را به صورتی محترمانه اصلاح کند.
در طول روز، به موارد رفتارهای محترمانه یا غیر محترمانه اشاره کنید. در مورد رفتار با صندوق دار فروشگاه، دوست و یا افرادی که فرزندتان با آن ها برخورد دارد، با او صحبت کنید. در مورد صحنه های محترمانه و غیر محترمانه فیلم ها و برنامه های تلویزیونی نیز بحث کنید.
————————————-

منبع : راهنمای  کامل تربیت کودک / نویسنده: الیزابت پنتلی / مترجم: اکرم قیطاسی

‫۳ دیدگاه ها

  1. السلام و علیکم و رحمت الله جزاکم الله خیرا
    من بیشتر سوالاتی که در جوستجوشون بودم را از وب سیت شما دریافت کردم ارزومندم که الله سبحان و تعالی به شما توفیق دهد هم در این دنیا و هم در اخره بهترین و درسترین وبسایتی هست که دیدم ممنونیم از شما انسانهای خوب و خیر خواه الله سبحان و تعالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا