خبر های جدید

شمار کشته ها در تظاهرات رو جمعه مصر

شمار کشته ها در تظاهرات رو جمعه مصر
به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، در تظاهراتی که با فراخوان اخوان المسلمین و دیگر گروه‌های اسلام‌گرای مصری در سراسر این کشور برگزار شد، بنا به گفته منابع غیررسمی در این کشور دو تن کشته شدند.

در تظاهراتی که در استان دمیاط واقع در شمال شرق مصر روی داد درگیری‌هایی میان طرفداران و مخالفان اخوان المسلمین روی داد که در آن یک تن کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند.

در قاهره نیز چندین تظاهرات در مناطق مختلف این شهر به ویژه اطراف کاخ ریاست جمهوری برگزار شد که در پاره‌ای مواقع تظاهرکنندگان با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

در اسکندریه دومین استان بزرگ مصر نیز تظاهرات حامیان اخوان المسلمین به خشونت کشیده شد که در ‌آن یک تن کشته و ده‌ها تن زخمی شدند.

تظاهرات در استان‌های دیگر مصر از جمله اسیوط، جیزه و اسماعیلیه، سوئز و چند استان دیگر برگزار شد که در پاره‌ای مواقع درگیری‌هایی با نیروهای امنیتی یا مخالفان اخوان المسلمین روی داد.

تظاهرات مذکو پس از پایان نماز جمعه با شعار”ملت از انقلاب خود حمایت می‌کنند” برگزار شد. تظاهرات در مصر تقریبا همه روزه برگزار می‌شود و خشونت‌های ناشی از آن تاکنون صدها تن را به کام مرگ کشانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا