خبر های جدید

دبیرکلّ جمعیت علمای کرد سوریه، ترور رهبر جنبش آینده‌، «مشعل تمو» را محکوم کرد

 

بنا به‌ گزارش آژانس‌های خبری، مشعل نهایت تمو، عضو «شورای ملّی سوریه»، بنیانگذار و سخنگوی رسمی "جنبش کردی آینده‌" (المستقبل) در سوریه‌، روز جمعه‌ 15 مهرماه ۱۳۹۰ در شهر قامشلی کردستان سوریه‌ واقع در شمال شرق آن کشور،‌ در منزلش مورد اصابت گلوله‌ی چند نفر ناشناس‌، قرار گرفت و در دم جان باخت. همچنین در این عملّیات تروریستی فرزندش مارسل از ناحیه‌ی شکم و خانم زاهده‌ رشو (همراه‌ حزبی وی) از ناحیه‌ی پا مجروح شدند. در این خصوص دبیرکلّ جمعیت علمای کرد سوریه و عضو اتّحادیه‌ی جهانی علمای مسلمین، «دکتر حسین عبدالهادی» و ابراهیم درویش «سخنگوی رسمی سازمان وحدت عمل ملّی کردهای سوریه»، بیانیه‌ای به‌ شرح زیر صادر نمودند:

 بیانیه در خصوص ترور مبارز سیاسی کرد سوری مشعل تمو

بسم الله الرحمن الرحیم

 

خداوند متعال می‌فرماید: «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ فَرِحِینَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَیَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُون» صدق الله العظیم. (سوره آل عمران- آیات ۱۶۹ـ ۱۷۰)

 

دستان خیانت و جنایت در یک اقدام پلید و شرم‌آور، فعال سیاسی بزرگ کرد سوری و نماد رهبری ملّی، مهندس مشعل تمو، سخنگوی جنبش کردی «آینده» را ترور نمودند تا در جمعه‌ی «شورای ملّی، نماینده‌ی من است» (7/10/2011م برابر۱۵/۷/۱۳۹۰) جنایتکاران سادیست، صفحه‌ی سیاه دیگری را به کارنامه‌ی سیاه و تاریک خود در طول نیم قرن از تاریخ سوریه‌ بیفزایند؛ کشوری که هیچ آدم، سنگ، درخت و حیوانی از زخم و ویرانی ناشی از شرارت‌ها و گناهان و جنایات آدمکشان در امان نمانده است!!

 

ما ضمن اینکه در کمال اندوه، تأثر و تأسف، خبر شهادت این قهرمان کوشا در راه احقاق مطالبات بر حق قومی را اعلام می‌کنیم که با تمام عزم، اراده، نشاط، قدرت و اعتدالی که بدو ارزانی شده بود، به‌طور موازی برای تحقق خواسته‌های ملّی مردم کشورش نیز گام برمی‌داشت و در این راه نه زندان و بازداشت و ترور و نه هیچ طغیان و تهدیدی او را از ادامه راه باز نمی‌داشت؛ در عین حال تأکید می‌کنیم که خون این شهید نیز همچون خون بقیه‌ی برادران و خواهران شهیدش که بر جای جای خاک پاک سوریه ریخته شده است، هرگز پایمال نخواهد شد و ناگزیر خیلی زود باید روز قصاص و دادخواهی عادلانه از جانیان واقعی و دارودسته اراذل و اوباششان فرا برسد که هر بقعه‌ای از خاک سوریه را با جنایت و فتنه‌گری و طائفه‌گری و اعمال نژادپرستانه و جنایات هولناک و شنیعی آلوده‌اند که عرق شرم را بر پیشانی انسانیت حقیقی می‌نشاند.  ما ضمن اذعان به اینکه عرصه‌های سیاسی کردی و ملّی سوریه با به شهادت رسیدن مهندس مشعل تمو، رهبری شجاع و قهرمانی بی‌بدیل را از دست داده است، در عین حال بر این حقیقت نیز تأکید می‌کنیم که ماندگاری از آن ملتهای زنده است و جاودانگی تنها سهم آزادگان مخلصی است که وظیفه‌ی مقابله با ستم و ستم‌پیشگان را بر عهده گرفته و نه تنها وعده و وعید و تهدید و قتل و کشتن آنان را باز نمی‌دارد، بلکه شعار پیروزی یا شهادت، آزادی و کرامت و عزت در دنیا و در نهایت اقامت در سرزمین عزت و کرامت و نعیم ابدی، بهشت جاویدان را نصب‌العین خود قرار داده‌اند. این شهید فقید در سایه‌ی لطف الهی موفق به انجام کارهای بزرگی در عرصه فعالیتهای کردی سوریه شد. وی از پایه‌گذاران «کانون جلادت بدرخان» و «هیئتهای احیای جامعه‌ی مدنی» و عضو «انجمن نویسندگان و روزنامه‌نگاران کرد سوریه» بود. علاوه بر این وی مؤسس «جنبش کردی آینده» (المستقبل) سوریه، رئیس و سخنگوی رسمی آن بود. این مبارز فقید از طریق ارسال پیام صوتی از داخل سوریه برای اعضای برگزارکننده‌ی کنفرانس نجات ملّی که در استانبول ترکیه برگزار شد، با قدرت و تأثیرگذاری چشمگیری در این کنفرانس شرکت نمود و در پیام خود بر وحدت ملّی سوریه و حقوق سیاسی و فرهنگی کردهای این کشور تأکید کرد. تمو همچنین در تأسیس «شورای ملّی سوریه» شرکت داشته و به عنوان عضو دبیرخانه مرکزی آن برگزیده شده بود.    این حادثه‌ی عظیم، به‌ دست آدمکشان جنایت‌پیشه‌ای بر سر ما آمد که عادت دارند صدای هر انسان آزاده و با شرفی را در سوریه خفه کنند، لذا به همراه حس وفاداری نسبت به شهید قهرمان و شجاعمان و خون پاکی که فدای هموطنانش کرد، باید انگیزه‌ای قوی شود برای ما کردهای سوریه جهت تشکیل جبهه‌ی ملّی گسترده‌ی کردها در سراسر سوریه، که عاری از خودخواهی‌ها و وابستگی‌های ایدئولوژیک و منفعت‌طلبی‌های تنگ‌نظرانه و مملو از روحیه‌ی گروهی مشترک برای رهاساختن سوریه از چنگال‌های این باند فاسد باشد که هیچ سوری شریفی از شرارت آن در امان نمانده است تا در نهایتِ امر، اهداف و غایاتی که عزیز از دست‌رفته‌ا‌مان به خاطرشان گرانبهاترین‌ داشته‌هایش را قربانی کرد، محقق گردد. 

از خداوند متعال خواهان رحمت ابدی برای شهید و سیاستمدار بزرگ کرد مشعل تمو و شهیدان انقلاب مبارک سوریه و شفای عاجل برای پسر شهیدِ فقید مارسل و هم‌حزبی‌اش خانم زاهده رشو و برای استاد ریاض سیف و همه‌ی قربانیان طغیان اسدی هستیم. به خانواده‌ی شهید و فرزندان و خاندان و دوستان و عزیزانش و به همه‌ی افراد ملت کرد و مردم سوریه از صمیم قلب تسلیت می‌گوییم و عهد می‌کنیم که تا آزادسازی کامل سوریه و بنای دوباره‌ی آن بر پایه‌های کرامت و عدالت و آزادی و دموکراسی و برابری حقوق و وظایف برای تمام سوری‌‌‌ها، با عزمی راسخ به راه جهاد و مبارزه و انقلاب مسالمت‌آمیز و مقابله با ظلم و ایادی آن ادامه دهیم. إنا لله و إنا إلیه راجعون

دکتر حسین عبدالهادی

دبیرکل جمعیت علمای کرد سوریه و عضو اتحادیه جهانی علمای مسلمان

ابراهیم درویش

سخنگوی رسمی سازمان وحدت عمل ملّی کردهای سوریه

منبع: سایت رسمی جماعت دعوت و اصلاح ایران

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا