معماری
خانه ---> حركات و احزاب ---> دلیل انتخاب حزب آزادی و عدالت
نوشته:‌ دكتور محمد بلتاجي / ترجمه: عبدالخالق احسان چون اين حزب ادامه انديشه اسلامي، ميانه، زنده و معتدلي مي باشد كه افكار آن از شرق و غرب وارد نشده، به تشدد و غلو منحرف نگرديده، هيچ روزي به خشونت و به استفاده نيرو در تغيير پناه نبرده و عزلت و گوشه گيري را نپذيرفتند. از منكرات سياسي چشم پوشي نكرده و جهاد و مبارزه سياسي ضد ظلم و استبداد را فروگذاشت ننموده و از بيان قضاياي امت اسلامي در اقصي نقاط جهان خاموش نشدند.

دلیل انتخاب حزب آزادی و عدالت

حزب آزادی و عدالتچرا حزب « آزادي و عدالت » بر گزيدم؟

  • زيرا اين حزب نوپيداي نيست تا نيازمند شناخت اصول و مواقف آن بوده و محتاج شناخت گذشته افراد آن و آزمودن عزم، استواري و ديدگاه آنها باشيم؛ بلكه اين حزب امتداد حركت اخوان المسلمين است كه مردم آن را مي شناسند و تاريخ طولاني آن را در مبارزه ملي مي دانند و آگاه اند كه افراد آن با چه سختي و مشكلاتي، زندگي را سپري كرده اند.
  •  
  • چون اين حزب ادامه انديشه اسلامي، ميانه، زنده و معتدلي مي باشد كه افكار آن از شرق و غرب وارد نشده، به تشدد و غلو منحرف نگرديده، هيچ روزي به خشونت و به استفاده نيرو در تغيير پناه نبرده و عزلت و گوشه گيري را نپذيرفتند. از منكرات سياسي چشم پوشي نكرده و جهاد و مبارزه سياسي ضد ظلم و استبداد را فروگذاشت ننموده و از بيان قضاياي امت اسلامي در اقصي نقاط جهان خاموش نشدند.
  •  
  • اين جريان براي تطبيق انديشه فراگير اسلامي تلاش مي كند، از مدت بيش از هشتاد سال مي شود كه تجديد امت و بازگشت عزت و مجد مسلمانان را از خلال فهم صحيح و فراگير اسلامي هدف خويش قرار داده و اسلام را انديشه شاملي مي داند كه تمام مظاهر زندگي ( عقيده، عبادت، اخلاق، رفتار، دين،‌ برنامه، سرزمين ، امت، دعوت، تربيت، فرد ، خانواده، جامعه، مؤسسات ، فرهنگ، قانون، سياست، اقتصاد، حكومت، دولت، جهاد و مقاومت براي آزادي سرزمن هاي اسلامي) را تنظيم مي كند. اين گونه اين انديشه آغاز شد ونسل بعد از نسل بدون تغيير و دگرگوني ادامه خواهد داشت.
  •  
  • اين ادامه فداكاري و قرباني است كه صدها شهيد تقديم كرده و هزاران زنداني در زندان هاي طاغوتيان عمر سپري كرده اند و انواع محروميت از آزادي، مصادره اموال، خلع وظيفه و هجرت را تحمل نموده اند.
  • اين حزب امتداد حركتي است كه هيچگاه به منهج ( كار قيصر را به قيصر واگذار كن) و سياست ( فرمانروايي را به فرمانروا بسپار) باور نكرده و بر سكوت ورضايت در مقابل فساد و استبداد قرار نگرفته و باور ندارد كه جاي دين فقط مسجد است و نقش مسجد را به اقامه نماز و ارايه درس هاي علمي محصور نكرده و هيچ وقت دين را در خدمت حاكم قرار نداده بلكه باورمند است كه اولين اصلاح، اصلاح حكومت است و اگر مردم از بيان حق و افشاي فساد سكوت نمايند، كشتي جامعه غرق مي گردد.
  •  
  • ما در حزب ( آزادي و عدالت) از عقيده ثابت خود ( اسلام راه حل است) عقب نشيني نمي كنيم و باورداريم كه تطبيق آموزه هاي راستين اسلام، يگانه راه ترقي و خيزش سرزمين هاست. تنها شعار نمي دهيم بلكه براي رفع مشكلات دولت و جامعه وارد ميدان عمل مي شويم و مرجعيت شريعت اسلامي كه به آن حرص داريم ما را از لغزش و گمراهي در اجتهادات حفظ مي كند. لذا اجتهاد مي كنيم، گاهي به صواب رسيده  وگاهي دچارخطا مي گرديم؛ اما از چارچوب ثوابت شريعت غراي محمدي تجاورز نمي نماييم.
  • ما در حزب ( آزادي وعدالت ) باور داريم كه محاسبه عقايد و عبادات مردم نزد خداست و در آخرت صورت مي گيرد نه در دنيا و مردم در مورد عقايد و عبادات شان آزاد اند و بدون فشار و دخالت كسي مي توانند خداوند را عبادت كنند. از همين جهت مشكل و حساسيتي با همشهري هاي قبطي خويش نداريم. و درين زمينه مشكلي را به وجود نياورديم، بلكه خواهان مشراكت هميشگي براي و حدت ملت هستيم؛ لذا درين قضايا و حل اينگونه مشكلات از ديگران تواناتريم و مي توانيم وطن را از بحران ها نجات داده و اعتمادي كه ملت براي ما منظور كردند، بدون افراط و تفريط نگهداريم.
  • ما در حزب ( آزادي و عدالت) از هر دانشمند و متخصصي در هر علم و هنري بهره گرفته و از دانش و تجربه اش استفاده مي كنيم و تنها به مرجعيت هاي سياسي، تنظيمي، علمي و فقهي خويش بسنده نمي كنيم گرچه به اجتهادات شان در چارچوب حركت جهاني اسلامي مي باليم كه براي اصلاح امت تلاش فرواني نموده اند.
  • چون اين حزب جديدي در ميدان فعاليت سياسي و پارلماني نيست بلكه تجربه و اهليت فعاليت سياسي را در دوران اختناق تمرين نموده است كه به او اين اهليت را مي دهد تا مسؤوليت را بهتراز گذشته انجام دهد.
  • ما در حزب ( آزادي و عدالت ) معتقديم كه اين مرحله از عمر وطن ما، نيازمند وحدت ملي است كه از قطب گرايي سياسي و طائفي دور بوده و ازبحران سازي در وطن و تعطيل مسير انقلاب بپرهيزد. ما از همه فرزانگان از هر گرايشي مدد مي جوييم؛ چون در موارد اتفاقي باهم همكاري كرده و در موارد اختلافي يكديگر را معذور مي دانيم.

 

به خاطر اين اسباب گفته شده حزب ( آزادي و عدالت ) را برگزيدم و ايمان كامل دارم كه اين اسباب، مسؤوليت هاي بزرگي را به دوش اخوان المسلمين مي گذارد تا براي وطن و امت خويش ادا كنند و اين دوره تاريخي خويش را به صورت درست به پيش ببرند.

اين ها شعار محض نيست بلكه امتحان حقيقي است كه از خداوند جل جلاله مي خواهيم كه اخوان المسلمين را درين امتحان كامياب گرداند.

{‏ ثُمَّ جَعَلْنَاكُمْ خَلاَئِفَ فِي الأَرْضِ مِن بَعْدِهِم لِنَنظُرَ كَيْفَ تَعْمَلُونَ ‏} يونس 14. ‏سپس به دنبال آنان شما را در زمين جانشينان ( ايشان و سرنشينان زمين ) كرده‌ايم تا بنگريم شما چگونه عمل مي‌كنيد .‏{عَسَى رَبُّكُمْ أَن يُهْلِكَ عَدُوَّكُمْ وَيَسْتَخْلِفَكُمْ فِي الأَرْضِ فَيَنظُرَ كَيْفَ تَعْمَلُونَ ‏}اعراف 129. ‏ اميد است كه پروردگارتان دشمنتان را هلاك سازد و شما را در زمين جايگزين ( او ) گرداند تا ببيند چگونه عمل مي‌كنيد .  ( آيا راه صلاح يا فساد در پيش مي‌گيريد . دادگري يا ستم مي‌ورزيد . شكر نعمت به جاي مي‌آوريد يا كفران نعمت مي‌كنيد ) .‏

نوشته:‌ دكتور محمد بلتاجي / ترجمه: عبدالخالق احسان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

تلگرام نوگرا »»» مطالب سایت + عکس + کلیپ + نوشته های کوتاه متنوع + با ما همراه باشید . eslahe@

قالب وردپرس