خبر های جدید

شورای ملی سوریه رسما علیه رژیم بشار اسد اعلام جنگ کرد

برهان غلیون رئیس شورای ملی سوریه روز پنجشنبه ۱-۳-۲۰۱۲ اعلام کرد برای حمایت از "ارتش آزاد سوریه" دفتر نظامی تشکیل داده تا به گفته وی هرگونه کمک تسلیحاتی ارسالی از سوی کشورهای دوست با اشراف این دفتر و از طریق آن به ارتش آزاد منتقل شود.
غلیون که در پاریس با خبرنگاران صحبت می کرد افزود :" رژیم اسد باعث شد تا مردم برای دفاع از جان خود دست به اسلحه ببرند."
وی در این زمینه افزود :" در راستای کمک به ارتش آزاد سوریه و نیز به منظور رهبری و کنترل نبرد مسلحانه با رژیم بشار اسد، شورای ملی سوریه تشکیل دفتر نظامی را که تعدادی نظامی با سابقه و چند تن از مخالفان سیاسی را شامل می شود را اعلام می نماید."
غلیون تاکید کرد که هدف از تشکیل دفتر نظامی حمایت از غیرنظامیان و جلوگیری از هرج و مرج و بی انسجامی میان نیروهایی است که شیوه مبارزه مسلحانه را برگزیده اند.
رئیس شورای ملی سوریه با اشاره به اعلام آمادگی برخی کشورها برای ارسال کمک های مالی و تسلیحاتی به ارتش آزاد سوریه تاکید کرد که این نوع کمک ها باید از طریق دفتر نظامی شورای ملی سوریه صورت گیرد.

پارلمان کویت و کمک تسلیحاتی

از سوی دیگر پارلمان کویت روز پنجشنبه با تصویب لایحه ای از دولت این کشور خواست کمک های نظامی در اختیار ارتش آزاد سوریه قرار دهد. در این لایحه از دولت کویت خواسته شده تا به تلاش های برخی سازمان های جهانی برای ارجاع پرونده بشار اسد به دادگاه رسیدگی به جنایت های ضد بشری، بپیوندد. اعضای پارلمان کویت روز گذشته از دولت این کشور خواسته بودند تا شورای ملی سوریه را به عنوان نماینده رسمی مردم سوریه، به رسمیت بشناسد.

منبع:العربیه فارسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا