خبر های جدید

انتخاب قدس به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام ۲۰۱۸ 

انتخاب قدس به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام ۲۰۱۸

شهر قدس با امضای پروتکل از سوی وزیر ورزش و جوانان فلسطین و رئیس مجمع جوانان کنفرانس اسلامی به عنوان پایتخت جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ برگزیده شد.

جبرئیل راجوب، وزیر ورزش و جوانان فلسطین و الشاد اسکندراف، رئیس مجمع جوانان کنفرانس اسلامی طی مراسمی در مقر اصلی این سازمان در مرکز تجارت جهانی یشیل کوی استانبول پروتکل انتخاب قدس به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ را امضا کردند.

اسکندروف طی سخنانی در این مراسم امضای ضمن اشاره به اینکه پیش از این در سال ۲۰۱۶ استانبول پایتخت جوانان جهان اسلام انتخاب شده بود، گفت: امسال در شهرهای پوتراژیای مالزی، شیراز ایران و فس در مراکش برنامه های متنوعی برگزار خواهد شد و در نتیجه رایزنی های به عمل آمده قدس پایتخت جوانان جهان اسلام برگزیده شد.

وی همچنین افزود: یکی از دلایل این انتخاب را می توان نقض حقوق فلسطینیان از سوی اسرائیل، اتفاقات اخیر در اطراف مسجد الاقصی و اعمال خشونت علیه غیرنظامیان برشمرد.

اسکندروف همچنین تصریح کرد: در پی بررسی تمامی این موارد سازمان همکاری اسلامی و مجمع جوانان کنفرانس اسلامی به نشانه همبستگی با مردم فلسطین و حمایت عملی از مسئله قدس طی یک روز به این نتیجه رسیدند. در نهایت بیست و پنجم جولای شهر قدس به همراه قدس شرقی که از سوی سازمان ملل متحد نیز به رسمیت شناخته شده است، به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام اعلام شد.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا