خبر های جدید

ملک سلمان : خواهان تشکیل دولت فلسطین به پایتختی قدس هستیم

ملک سلمان: خواهان تشکیل دولت فلسطین به پایتختی قدس هستیم
ملک سلمان بن عبدالعزیز، طی پیامی به مردم این کشور، بر تعهد پادشاهی عربی سعودی در سطح بین المللی در حمایت از مسائل عربی و اسلامی، به ویژه مساله فلسطین و نیز پایبندی آشکار خود به مبارزه با تندروی و تروریسم تاکید کرد.
ملک سلمان درباره موضع کشورش در قبال مسائل عربی گفت که پادشاهی سعودی «از مسایل اسلامی و عربی در سطح بین المللی با همه وسایل حمایت خواهد کرد» و در پیشاپیش آن «دستیابی ملت فلسطین به حقوق قانونی‌اش، برپایی کشور مستقل‌اش و برگزیدن قدس شریف به عنوان پایتخت این کشور» قرار دارد. وی خاطر نشان کرد که سعودی همواره برای تحقق این امر تلاش کرده است.

او درباره رویدادهای جاری جهان عرب و اسلام تاکید کرد که پادشاهی سعودی در راستای «برقراری همبستگی عربی و اسلامی از راه تشنج زدایی و اتحاد برای رویارویی با خطرات و چالش‌های پیشروی» تلاش می‌کند. وی خواستار «پایبندی به اصل گفتگو برای حل مسالمت آمیز اختلافات» شد.
او  بیان داشت: «با ظهور پدیده تندروی و تروریسم بی‌دین به عنوان بلایی جهانی، پادشاهی سعودی مبارزه با انواع تندروی و تروریسم را از هرکجا سرچشمه گرفته باشد، سرلوحه کار خود قرار می دهد». وی خواستار «همکاری بین المللی برای مبارزه با این بلای نفرت انگیز شد.»

ملک سلمان در تشریح نگرش خود نسبت به جهان، خاطر نشان کرد که کشور پادشاهی سعودی بخشی از این جهان است، در نتیجه درگیر مشکلات و چالش‌های آن است، وی افزود: «همه ما در این مسئولیت سهیم هستیم و به یاری خداوند بطور فعال در زمینه ایجاد راه حل‌های فوری برای مسائل مبتلا به جهان از جمله مسایل محیط زیست و تقویت توسعه پایدار مشارکت خواهیم کرد.»

www.shafaqna.com/persian

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا