مقالات

نکاتی قابل توجه از استعفای دبیرکل اتحاد اسلامی کردستان

استعفای دبیرکل اتحاد اسلامی کردستاننکاتی قابل توجه از استعفای دبیرکل اتحاد اسلامی کردستان

نویسنده: رحیم خورشیدی

دروسی از استعفای رهبر اتحاد اسلامی کوردستان

سروری در دین ما خدمت‌گری است        عدل فاروقی و فقر حیدری است

با استعفای استاد صلاح‌الدین محمد بهاءالدین از دبیر کلی اتحاد اسلامی کوردستان، دروسی تازه‌ای از این استاد خوش‌نقش برای رهبران حرکتهای اسلامی و سیاسی و حتی رهبران کشورها القاء گردید.

۱- رهبری را خدمت پنداشتن و مسؤولیت دانستن:

همیشه ایشان رهبری را به مثابه‌ی ابزاری برای خدمت کردن به اعضاء و ملت کوردستان می‌پنداشته است و مسؤولیتی که بنحو احسن باید ادا کرد.

۲- عدم تکیه بر فردگرایی در حزب:

در احزاب فردگرا، قدرت مطلق در دست رهبر حزب قرار می‌گیرد و فقط مرگ می‌تواند او را از رهبری حزب جدا کند. نمونه‌های آنرا در رهبران کشورهای اسلامی و بویژه‌ در کشورهای با گرایش چپ مانند کره‌ی شمالی مشاهده می‌کنیم.

۳- توجه به دیگران و فضا باز کردن برای رهبران جدید:

 در این دیدگاه همه‌ی افراد حق تمرین کار سیاسی را دارند و باید مجال بروز را برای همه اعضا مهیا کرد تا خودی نشان دهند و مسؤولیتی را به انجام برسانند. در اتحاد اسلامی کوردستان به‌جرأت می‌توان گفت؛ بیشترین مجال به «شیر زنان» دعوت اسلامی داده شده است که به میان بیایند و نقش خود را به‌خوبی ایفا نمایند بدون اینکه به آنان به‌دیده‌ی تصغیر و تحقیر نگاه شود. در حالیکه این فضا در احزاب سکولار دیگر به زنان داده نمی‌شود و گاهاً کار آنان را به‌دیده‌ی تحقیر می‌بینند.

۴- دعوت و کار سیاسی را غنیمت و ملک شخصی نپنداشتن:

در اتحاد اسلامی کار سیاسی جزوی از دعوت و فراخوانی بسوی خدا می‌باشد که همه باید مشارکت نمایند و غنیمتی نیست که رهبران برای خود احتکار نمایند کار خیری است که همه باید مشارکت کنند.

۵-  بهره‌ی شخصی و منفعت گروهی را ترجیح ندادن بر منافع جمع و مصالح ملی:

مصالح جمعی اقتضاء می‌کند فرد مصلحت خود را قربانی میل جمعی نماید و تسلیم جمع و شورا باشد، هرچند باز او را ترجیح دهند اما منفعت جمع در تداول قدرت سیاسی است نه احتکار آن.

استاد با «زیبا رفتن» بیش از بیش محبوب قلوب دوستان و منتقدان گردید؛ در حالیکه همه‌ی اعضای کنگره موافق ماندن او در پست رهبری اتحاد اسلامی بودند. بدیهی است این کار استاد صلاح‌الدین سطح توقع مردمان را از رهبران بالا خواهد برد و زلزله‌ای سیاسی را به‌دنبال خواهد داشت که: هر آمدنی رفتنی دارد، هرچند اولاد پیمبر باشی.

بر استاد صلاح‌الدین محمد بهاء‌الدین درود می‌فرستیم و کار او را ارج می‌نهیم و برای دبیرکل جدید اتحاد اسلامی کوردستان، استاد «محمد فرج» دعای توفیق و سداد داریم.

منبع: اصلاح وب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا