خبر های جدید

کشیده شدن انتخابات مصر به دور دوم

 

اخبار جهان اسلام: بر اساس نتایج غیررسمی و با شمارش ۹۵ درصد آرای کل کشور ، محمد مرسی نامزد اخوان المسلمون با کسب ۲۵ درصد آرا پیروز دور اول انتخابات شد و احمد شفیق با کسب ۲۴ درصد ارا در رتبه دوم قرار گرفت. به گزارش  شبکه خبری الجزیره قطر، آخرین نتایج غیر رسمی اعلام شده از شمارش ۹۵ آرای انتخابات ریاست جمهوری مصر نشان می‌دهد که "محمد مرسی"، نامزد جماعت اخوان المسلمون همچنان پیشتاز رقابت‌هاست به طوری که توانست ۲۵ درصد آرا را کسب کند.

 بر اساس این گزارش، احمد شفیق آخرین نخست وزیر رژیم مبارک نیز با کسب ۲۴ درصد آرا در مقام دوم قرار گرفت به این ترتیب هیچ یک از نامزدها نتوانستند حائز اکثریت آرای مطلق شوند. بنابراین محمد مرسی و احمد شفیق  به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند.

 رئیس جمهوری آینده مصر باید حداکثر مطلق (۵۰ + ۱ در صد) آرا را به دست آورد و در صورتی که هیچ یک از نامزدهای شرکت کننده در مرحله اول به کسب این میزان از آرا موفق نشود، انتخابات مرحله دوم با حضور دو نامزد حائز بیشترین شمار آرا در روزهای ۱۶ و ۱۷ ژوئن برگزار خواهد شد.

 این گزارش می افزاید: حمدین صباحی نامزد ملی گرا با کسب ۲۱% و عبد المنعم أبو الفتوح دیگر نامزد اسلامخواه با کسب  20% در مقام سوم و چهارم قرار گرفتند.

 بر اساس این گزارش، نسبت مشارکت مردم در این دور از انتخابات ریاست جمهوری به ۵۱ درصد رسید.

منبع: اخبار جهان اسلام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا