خبر های جدید

اطلاعیه ریاست اقلیم کردستان درباره تهدید کردها از سوی جنبش اهل حق عراق

ریاست اقلیم کردستان عراق در بیانیه ای در خصوص تهدید کردها از سوی قیس خزعلی، دبیرکل جنبش «اهل حق» خواستار اتخاذ موضع از سوی علماء و مراجع شیعی در مقابل این تهدیدات شد.
در متن اطلاعیه ریاست اقلیم کردستان عراق آمده است: بعد از رویدادهای اخیر موصل و مناطق مرکزی عراق، قیس خزعلی دبیرکل جنبش «اهل حق» دست به تهدیدات گسترده و اظهارات متعصبانه پر از کینه درباره کُردهای ساکن بغداد و دیگر نقاط عراق زدە است.
وی به این اقدام اکتفاء نکرده و اعضای گروهش را تشویق کرده تا در این مناطق کُردها را تهدید و تهدیدات خود را از طریق رسانه‌ها منتشر کنند.
شهروندان اقلیم کردستان چشم امید به مراجع شیعه، احزاب و شخصیت های شیعی در بغداد و جنوب عراق دوخته تا به ایفای نقش خود در این باره پرداخته و اجازه ندهند که اینگونه تهدیدها بر اتحاد و زندگی مسالمت‌آمیز در این کشور تاثیر گذارند و از مراجع خواسته شده افرادی را که در پی ایجاد فتنه و آشوب در عراق هستند را سرجای خود بنشانند.
در ادامە آمدە است: شخصی همانند قیس خزعلی که فردی معلوم‌الحال است و همه به خوبی از گذشته وی آگاهند نمی‌تواند مایه هراس کُردها بشود اما صراحتاً اعلام می‌کنیم مسئولیت هر اتفاقی که روی دهد بر عهده وی خواهد بود.
در این اطلاعیه آمده است: باید دولت مرکزی عراق به وظیفه قانونی خود در حفاظت از کُردهای ساکن بغداد و دیگر مناطق و همچنین همه شهروندان عمل کند و جای سئوال است که چگونه ممکن است که در پایتخت کشوری، گروهی بتوانند آشکارا و به صراحت شهروندان را تهدید کنند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا