خبر های جدید

بازیکن تیم فوتبال مصر خواستار مقابله با کشتار مسلمانان میانمار شد

اصفهان – مهاجم تیم فوتبال مصر که در تیم 'الاهلی' این کشور بازی می کند، از مسلمانان جهان خواست برای مقابله با کشتار مسلمانان کشور آسیایی میانمار (برمه)، متحد شوند.


به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی 'کووره'، 'محمد ابوتریکه' روز جمعه در خطبه های نماز جمعه کاروان تیم فوتبال المپیک مصر که در فرانسه اردو زده است، گفت: از مسلمانان در سراسر جهان به خصوص کشورهای عربی می خواهیم برای مقابله با کشتار و به آتش کشیدن مسلمانان در غرب کشور میانمار (برمه) توسط حکومت بودایی این کشور قیام کنند و به رفتار غیر انسانی این حکومت پایان دهند.
وی افزود: هندوها و گروه بودایی 'ماگ' با حمله به مسلمانان میانمار، هزاران مسلمان را کشته و بیش از پنج هزار نفر را زخمی کردند.
بازیکن تیم فوتبال مصر ادامه داد: ۲۰ روستا و هزاران منزل مسلمانان در غرب کشور برمه توسط دشمنان مسلمانان این کشور نابود شد و ۳۰۰ هزار نفر از این مسلمانان در مرزهای بنگلادش آواره شدند.
بازیکن تیم فوتبال مصر که در تیم های المپیک و 'الاهلی' این کشور حضور دارد، با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان تصریح کرد: مسلمانان باید به یاری برادران و خواهران خود در کشور میانمار (برمه) بشتابند.
لازم به ذکر است، کشور میانمار (برمه)‌ در منطقه جنوب شرقی آسیا و در اقیانوس هند بین کشورهای بنگلادش و تایلند قرار دارد.
میانمار که پایتخت آن شهر 'رانگون' است، در محاصره کشورهای بنگلادش، هندوستان، تایلند، چین و لائوس قرار گرفته و با این کشورها مرز مشترک دارد.
حکومت این کشور جنوب شرقی آسیا همانند اکثر کشورهای این منطقه از جمله تایلند، لائوس، کامبوج و ویتنام، بودایی است و مسلمانان آن در اقلیت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا