خبر های جدید

ممنوعیت ساخت مسجد در «لیگوریا»ی ایتالیا

ممنوعیت ساخت مسجد در «لیگوریا»ی ایتالیا

دولت محلی ناحیه «لیگوریا» در شمال ایتالیا حکم ممنوعیت ساخت مساجد را صادر کرد. دولت محلی ناحیه «لیگوریا» در شمال ایتالیا، روز سه شنبه، ششم مهرماه حکم ممنوعیت ساخت مساجد را با ۱۶ رأی موافق صادر کرد. این حکم با ایراد‌ گرفتن از مناره مساجد، گفته است: هر مکان مذهبی باید از لحاظ ابعاد و معماری با ویژگی‌های عمومی و خاص چشم‌اندازهای ناحیه لیگوریا سازگاری داشته باشد.

حکم صادره یکی از دلایل ممنوعیت ساخت مساجد را پیشگیری از چالش‌های قانونی عنوان و مجوز ساخت مسجد جدید را مشروط به برگزاری رفراندوم کرده است. این در حالی است که قانون اساسی ایتالیا برگزاری رفراندوم برای افراد یا گروه‌ها را ممنوع کرده است.

ممنوعیت مشابهی در سال ۲۰۱۵ در «لمباردی» واقع در شمال ایتالیا صادر شده بود که دادگاه عالی این کشور در فوریه ۲۰۱۶ آن را لغو کرد. برای یک و نیم میلیون مسلمان در ایتالیا، تنها دو مسجد در رم و میلان به شکل و نام مسجد وجود دارند.
علاوه بر این، تعدادی محدودی(حدود پنج) مکان، به عنوان مسجد استفاده می‌شود که آنها هم در واقع مراکز فرهنگی محسوب می‌شوند و مسلمانان مجبورند به سبب کمبود مساجد، در انباری‌ها، پارک‌ها و گاراژها نماز بخوانند.

منبع: ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا