خبر های جدید

آیا محاکمه مرسی پایان عمر اخوان المسلمین است؟

تحلیلگر مسائل مصر در فرانسه گفت حاکمیت مصر در حال دور شدن از فرایند دموکراتیک است.
به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس۲۴، مصری فکی نویسنده و پژوهشگر مسائل جغرافیای سیاسی در دانشگاه پاریس هشتم گفت محاکمه محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع مصر ابعاد سیاسی مهمی در پی خواهد داشت.
اما در هر صورت این محاکمه به منزله پایان فعالیت اخوان المسلمین نخواهد بود. اخوان المسلمین هشتاد سال فعالیت را پشت سر گذاشته و تاکنون دوره های دشوار تری از دوره کنونی را تجربه کرده است. اخوان المسلمین نمایانگر بخش قابل ملاحظه ای از جامعه مصر است و در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری بعدی، با شکل و ظاهری دیگر و نامی جدید وارد بازیهای سیاسی خواهد شد.
پیریک لوران خبرنگار این شبکه در قاهره نیز تصریح کرد مسئولان مصری در سراسر کشور تدابیر امنیتی را به مناسبت برگزاری محاکمه مرسی تشدید کرده اند چرا که اخوان در نظر دارد اعتراضهایش را تشدید کند. بیست هزار مامور پلیس و دو هزار دستگاه آمبولانس در قاهره بسیج شده اند. به رغم این تدابیر اخوان المسلمین موفق شدند در برابر محل برگزاری محاکمه مرسی حضور یابند.
مصری فکی کارشناس مسائل مصر درباره دوره انتقالی در مصر نیز هنوز برای فرایند دموکراتیک واقعی در مصر و برگزاری انتخابات دیر نشده است اما متاسفانه این اراده همه افراد حاکم بر کشور نیست. لایحه ای در دست بررسی برای محدود سازی حق اجتماعات و اعتراض است. شماری از خبرنگاران به تازگی بازداشت شده اند و برنامه های انتقادی از رفتار حکومت ممنوع شده اند. این علائم نشانگر پیشرفت به سمت دموکراسی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا