خبر های جدید

ساختمان رادیو و تلویزیون حلب به تصرف مخالفان اسد درآمد

 

ارتش آزاد سوریه روز شنبه ۴-۸-۲۰۱۲ اعلام کرد ساختمان مرکزی رادیو و تلویزیون حلب را به تصرف خود در آورده است.به گزارش تلویزیون العربیه به نقل از شبکه گزارشگران شورای ملی سوریه مخالفان عصر روز جمعه اعلام کردند ساختمان رادیو و تلویزیون حلب را تصرف کردند.ارتش آزاد امروز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد به جز چند تک تیرانداز همه کارکنان وابسته به رژیم بشار اسد پس از محاصره ساختمان متواری شدند.

مخالفان می گویند با تصرف ساختمان رادیو و تلویزیون اکنون تقریبا ۶۰ درصد شهر حلب به کنترل نیروهای ارتش آزاد درآمده است.

سرهنگ حسام ابو محمد یکی از فرماندهان ارتش آزاد که در درگیری ها شرکت کرده بود در گفت و گو با شبکه گزارشگران شورای ملی سوریه گفت: " ساختمان رادیو و تلویزیون حلب در کنترل کامل ارتش آزاد است و رژیم اسد پس از شکست و فرار نیروهایش دیوانه وار با جنگنده و هلیکوپتر این ساختمان را بمب باران کرد."

ابو محمد تاکید کرد نیروهای ارتش آزاد در اطراف ساختمان سنگر گرفته اند تا از تلفات بیشتر جلوگیری کنند.

وی افزود جنگ ما با رژیم اسد جنگی نابرابر است زیرا ارتش اسد از هواپیما و اسلحه سنگین برخوردار است و ما به این سلاح دسترسی نداریم اما آنچه باعث شکست آنها می شود عدم برخورداری از پایگاه مردمی است.

این سرهنگ ارتش آزاد افزود :"رژیم سوریه پس از هر شکستی دیوانه وار مناطق مسکونی را بمباران می کند و در چنین وضعیتی ما به عقب نشینی تاکتیکی مبادرت می کنیم و نیروهایمان را به جای دیگری انتقال می دهیم تا از دادن تلفات جلوگیری کنیم".

درهمین حال عبدالجبار العگیدی فرمانده شورای نظامی حلب در تماس تلفنی با العربیه گفت: " رژیم اسد در درگیری های حلب از افراد بیگانه بویژه عناصر ایرانی استفاده می کند ولی با این حال نتوانست در مقابل نیروهای ارتش آزاد مقاومت کند."

از سوی دیگر ابو عبدالله حلبی عضو شورای انقلابی حلب اظهار داشت دایره جنگ در حلب گسترده تر شده است و با آزاد سازی رادیو و تلویزیون احتمالا رژیم به اقدامات انتقام جویانه دست خواهد زد. وی گفت رژیم اسد قادر نیست از طریق زمینی وارد حلب شود در نتیجه به بمباران هوایی و به توپ بستن مناطق مسکونی متوسل می شود.

خبرگزاری رویترز روز جمعه گزارش داد ارتش آزاد سوریه ساختمان مرکزی نیروهای امنیتی رژیم اسد در حلب را تصرف کردند.

ابو زاهر فرمانده این عملیات به رویترز گفته است که همه سلاح های نیروهای امنیتی و پلیس حلب را مصادره کردند.

این در حالی است که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۷ تن غیر نظامی سوری به دست نیروهای امنیتی و ارتش اسد کشته شدند. در میان این قربانیان تعداد زیادی کودک و زن به چشم می خورد.

صهیب قاسم عضو شبکه خبری شام نیز در تماس با تلویزیون العربیه گفت:" شب گذشته و امروز درگیری های شدیدی بین مخالفان و نیروهای اسد در مناطق جوبر، التضامن و القابون در دمشق در گرفته است."

منبع: العربیه

Description: http://assets.pinterest.com/images/PinExt.png

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا