خبر های جدید

مصادره ۱۳ میلیارد دلار دارایی بن علی

مقامات تونسی اعلام کردند که نزدیک به ۱۳ میلیارد از دارایی‌های رئیس‌جمهور مخلوع این کشور و نزدیکانش را مصادره کردند

به گزارش فرهنگ به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، وزیر دارایی‌های ملی تونس اعلام کرد که تاکنون نزدیک به ۱۳ میلیارد دلار از دارایی‌های زین‌العابدین بن علی، رئیس‌جمهور مخلوع تونس و دامادها و نزدیکان وی در خارج و داخل تونس مصادره شده که این دارایی‌ها شامل شرکت‌های تجاری، املاک و پول نقد در بانک‌های مختلف بوده است.

وی گفت: صاحبان املاک بن علی در خارج از تونس با شبکه‌های بین‌المللی در اروپا در ارتباطند و بیشتر آنها خود را پشت اسامی و عنوان‌های جعلی مخفی کرده‌اند که این امر مصادره اموال بن علی را با مشکلاتی روبه‌رو کرده است.

وی همچنین اعلام کرد که در عملیات مصادره دارایی‌های بن علی مواد مخدر، کمربندهای انفجاری، مهرهای دولتی و چندین پاسپورت جعلی به دست آمده و این نشان دهنده این است که مالکان املاک مصادره شده با مافیای بین‌المللی همکاری و ارتباط تنگاتنگی دارند.

بنا به گفته نجیب هنان، رئیس کمیته مصادره اموال بن علی، تاکنون نزدیک به ۳۹۸ موسسه اقتصادی و ۴۰۰ ملک گران قیمت از بن علی و خانواده و نزدیکانش مصادره شده که مقدار زیادی از آن در خارج از تونس بوده است.

پیشتر دولت تونس از کشورهای مختلف جهان خواسته بود تا اموال بن علی و نزدیکان وی را که یک لیست ۱۱۴ نفری را تشکیل می‌دهند، مصادره کنند و به خزانه دولتی تونس بازگردانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا