خبر های جدید

محمد مرسی: مصر غزه را تنها نمی گزارد

محمد مرسی: مصر غزه را تنها نمی گزارد

محمد مرسی رئیس جمهور مصر حمله اسرائیل به غزه را تجاوز آشکار به انسانیت دانسته و تاکیدکرد، مصر غزه را هرگز تنها نخواهد گذاشت.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه اخبار الیوم مصر، مرسی در سخنرانی کوتاهی که پس از نماز جمعه امروز در مسجد فاطمه الشربتلی در قاهره ایراد کرد، گفت: «ما حمله اسرائیل به غزه را تجاوز آشکار دانسته و به تجاوزکاران هشدار می دهیم که به هیج وجه در غزه حقی ندارند.»

وی تاکید کرد: من از طرف خود و ملت مصر اعلام می کنم که مصر امروز با گذشته متفاوت است و عربها اکنون با گذشته تفاوت دارند.

محمد مرسی، رئیس جمهور مصر حمله اسرائیل به غزه را تجاوز آشکار به بشریت  دانسته و تاکید کرد، مصر غزه را هرگز تنها نخواهد گذاشت.

مرسی افزود: اسرائیل در صورت ادامه حملات خود به غزه، بهای سنگینی را پرداخت خواهد کرد و باید مسوولیت تجاوزات خود را بپذیرد.

رئیس جمهور مصردر حالی که نمازگزاران شعار  ” خیبر، خیبر، یهودیان! محمد بازخواهد گشت” سر می‌دادند، افزود: اسرائیل باید بداند که تجاوز نمی تواند صلح را برایش به ارمغان بیاورد و در این سرزمین به نتیجه‌ای دست نخواهد یافت.

مرسی در حالی که چند بار تکرار کرد که مصر غزه را تنها نخواهد گذاشت، افزود: جنگ هیچ گاه ثبات را بدنبال نداشته و خون مردم فلسطین مانند نفرینی بر اسرائیل نازل خواهد شد.

مرسی همچنین گفت: مصری ها همواره دوستدار صلح بوده اند و در عین حال همیشه آماده مقابله با تجاوزکاران هستند و با تمام توان مانند سدی در دفاع از امت عربی و اسلامی به پا خواهند خاست.

وی گفت: امروز یک هیات مصری برای اعلام همبستگی با مردم غزه، عازم این منطقه شد تا اعلام کند که درد و رنج غزه درد مصر است و ریختن خون کودکان فلسطینی مانند ریختن خون کودکان مصری است.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا