خبر های جدید

بمباران تل آویو پیروزی تاریخی برای فلسطینی ها می باشد

یک روزنامه عربی به نقل از تحلیلگران نظامی رژیم صهیونیستی نوشت که بمباران تل آویو و منطقه صهیونیست نشین شهر قدس یک پیروزی تاریخی برای سازمان های فلسطینی است.

به گزارش روزنامه عرب زبان القدس العربی در گزارشی تاکید کرد: علیرغم آنکه “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر رژیم صهیونیستی از اینکه هیاتی را برای انجام گفت و گوها با تصمیم گیرندگان در قاهره به مصر بفرستد تا در باره رسیدن به آرامش بین رژیم اشغالگر و مقاومت فلسطین در غزه به آتش بس دست یابند، تکذیب کرد، نشریه صهیونیستی معاریو در شماره دیروز خود نوشت که از روز یکشنبه رسانه های عبری گزارش های خود را از تجاوزهای اسراییلی به نوار غزه تغییر داده و بر تلاش ها برای رسیدن به آتش بس بین طرفین بیشتر تاکید کردند.

 

منابع سیاسی عالی رتبه در تل آویو می گویند تماس های فشرده برای رسیدن به آتش بس آغاز شده و مصر و رییس جمهوری این کشور دارای نقش محوری بوده و رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه نیز در این مساله نقش دارد.

 

“اوی ایسخاروف” تحلیلگر امور عربی در نشریه هاآرتص به کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: جالب است، “محمد مرسی” رییس جمهور اسلامگرای مصر که می خواهد کشور یهودی را از بین ببرد، همان شخصی است که تل آویو برای آتش بس به وی روی آورده است. وی خواستار افزایش فشار از سوی قاهره بر حماس شد و ادعا کرد که این بحران در جهت منافع مصر نیست.

 

در همین حال روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: در مرحله کنونی برقراری تماس با طرف های بین المللی و در راس آنها باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان انجام گرفته تا شدت فشار ها علیه اسراییل و تضمین به آنچه اسراییلی ها شرایط توافق آتش بس خواندند، کاهش یابد ولی هیچ نشانه ای از پیروزی برای جنبش های حماس و جهاد اسلامی وجود ندارد.

 

** اداره کنندگان جنگ در رژیم صهیونیستی تمایل به جنگ زمینی ندارند

 

“الکس فیشمان” تحلیلگر امور نظامی در نشریه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز در این باره نوشت مسئولان صهیونیستی که اداره کننده جنگ هستند تمایلی به جنگ زمینی ندارند زیرا این عملیات در خدمت اهداف آنان نیست اما حمله حماس به این رژیم و ضربه زدن به آنان و دستیابی به آنچه آن را پیروزی نهایی در جنگ می خوانند، می تواند وجهه وزیران اسراییلی را از بین ببرد و آنان نتوانند در برابر رای دهندگان اسراییلی از آبروی خود دفاع کنند.

 

این تحلیلگر امور نظامی فاش ساخت که با اعلان فراخوانی ۷۵ هزار سرباز ذخیره این سوال از رژیم اسراییل پرسیده شد که در این صورت این رژیم قصد دارد بار دیگر نوار غزه را اشغال کند و اویگدور لیبرمان وزیر خارجه پاسخ داد که این امر ممکن و جایز است. این تحلیلگر سیاسی گفت که شرایط آتش بس که هشام قندیل نخست وزیر مصر آنها را مطرح کرده به عنوان شرایط اولیه مطرح شده که از جمله آن گشایش گذرگاه رفح، توقف از میان برداشتن افراد (ترورها) و توقف هر گونه نقض حاکمیت نوار غزه که غیر عاقلانه و غیر قابل قبول است، می باشد.

 

فیشمان در ادامه گفت که تصمیم گیرندگان در قاهره با خالد مشعل و رمضان شلح تماس برقرار کرده و مقامات اسراییلی نیز به نوبه خود با مصری ها تماس گرفتند و انتظار می رود که جنگ بین دو طرف تا دو روز آینده ادامه داشته باشد و جنبش های حماس و جهاد از شلیک موشکها با هدف حفظ ذخایر سلاح به منظور آمادگی برای ادامه جنگ طولانی تر کاسته اند.

 

در همین حال ارتش رژیم صهیونیستی شروع به شلیک موشک های ضعیف به سوی پشت بام خانه ها کرده تا مردم را مجبور به تخلیه مناطق مسکونی خود کند. “امیر ارون” تحلیلگر نشریه صهیونیستی هاآرتص نیز در همین باره نوشت: اسراییل از رسیدن به راه حل اساسی می ترسد و خواهان استفاده از زمان است و بعد از آن ، این بار نیز مانند گذشته نمی تواند سلاح را از چنگ حماس بیرون آورد و این زمانی است که هدف رسیدن به آتش بس است و تل آویو باید از آن برای پیشروی استفاده کند اما چیزی که اتفاق می افتد این است که حماس و شریکانش اقدام به تقویت زرادخانه نظامی خود می کنند.

 

در مرحله آینده این فلسطینیان هستند که می توانند موشکهایی شلیک کنند که به مناطق دورتری که اکنون می رسند، برسد و این گونه است که در هر عملیات اسراییل حمله خود را به نوار غزه افزایش می دهد. وی در ادامه گفت که نمی توان تبعات شلیک موشک های مقاومت فلسطینی بر قدس و تل آویو را نادیده بگیریم زیرا از سال ۱۹۴۸ هیچ کشور عربی نمی توانست موفقیتی را که حماس و جهاد اسلامی به دست آوردند، کسب کند.

 

این تحلیلگر نظامی گفت که حتی جمال عبدالناصر که تهدید به بمباران تل آویو کرد هم نتوانست تهدید خود را به اجرا بگذارد و تل آویو همانطور دست نخورده باقی ماند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا