خبر های جدید

کنگره بدیع الزمان سعید نورسی هفته آینده در مصر برگزار می شود

کنگره بدیع الزمان سعید نورسی هفته اینده در مصر برگزار می شود

با حضور اندیشمندان اسلامی از ۴۰ کشور مسلمان، کنگره‌ی بررسی آثار بدیع‌الزمان سعید نورسی، هفته‌ی آینده‌ در مصر برگزار می‌شود.

به همت مؤسسه‌ی علمی- فرهنگی استانبول و با شرکت علمای ۴۰ کشور جهان، هفته‌ی آینده کنگره‌ای بین‌المللی به منظور بررسی افکار متفکر و دانشمند اسلامی کرد سعید نورسی در مصر برگزار می‌شود.

این کنگره در روزهای ۲۶ و ۲۷ فوریه با شرکت شخصیت‌های برجسته‌ی اجتماعی ۴۰ کشور اسلامی به منظور بررسی افکار و دیدگاههای سعید نورسی متفکر نامی کُرد در ارتباط با اتحاد امت اسلامی برگزار می‌شود.

سعید نورسی متفکر و عالم برجسته‌ی دینی کُرد در سال ۱۸۷۷ در روستای «نورس» واقع در ناحیه بتلیس در کردستان ترکیه دیده به جهان گشود و در سال ۱۹۶۰ دار فانی را وداع گفت.

وی دارای ده‌ها نوشته و اثر است که به چندین زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

از مشهور‌ترین آثار وی می‌توان به «رسائل نور» اشاره کرد که قرار است در کنگره مورد بررسی قرار گیرد.

بنا به گزارش چند رسانه‌ی ترکی و عربی زبان، از دیگر اهداف این کنگره می‌توان تلاش برای برجسته کردن اتحاد اسلامی از دیدگاه سعید نورسی که در کتاب پیام‌های نور به آن اشاره شده است عنوان کرد.

احمد مصطفی آتش، دبیر کنگره گفت: این کنگره شامل چند محور است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به دیدگاه نظری نورسی و موضوع امت اسلامی و اتحاد مسلمانان از زاویه‌ی پیام‌هایش اشاره کرد.

بررسی موانعی که بر سر راه اتحاد مسلمانان بوجود آمده و عللی که باعث تضعیف امت اسلامی شده است و همچنین یافتن راه حل برای مشکلات مطرح شده از منظر این عالم دینی در کنگره مذکور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نورسی علاوه بر تبحر در علوم اسلامی در رشته‌های ریاضی، شیمی، فیزیک، زمین‌شناسی، کیهان‌شناسی، فلسفه و تاریخ  نیز تحصیل کرده است.

بدیع‌الزمان شیخ سعید نورسی در سال ۱۹۶۰ در شهر اورفای کردستان ترکیه جان به جان آفرین تسلیم کرد.

نقل از اصلاح وب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا