خبر های جدید

زن بلژیکی که در ۹۲ سالگی اسلام آورد!

یک پیرزن بلژیکی در سخنرانی خود در شهر دمام  داستان تحول و تغییر دینش در سن نود و دو سالگی را برای حضار روایت کرد و آنان را به گریه انداخت!

به گزارش مفکره الاسلام، این زن بلژیکی که پس از اسلام آوردن نام خود را به “نور” تغییر داده است، به منطقه شرقیه در عربستان سفر کرده و در شهر دمام و به دعوت دفتر تعاونی دعوت و ارشاد این شهر با بیش از ۳۰۰ زن سعودی دیدار کرده و با سخنان موثرش همه را به گریه انداخت. وی در سخنانش گفت: “زندگی حقیقی من از سال ۲۰۱۰ و زمانی که اسلام آوردم آغاز شد. با وجود اینکه از مدتها پیش با مسلمانان روبرو شده و زندگی کرده بودم، و رفتار من با آنان همیشه مبنی بر احترام و دوستی نسبت به خودشان و عبادات دینی آنها بود، اما هرگز به اسلام آوردن فکر نکرده بودم”.

“در ماه رمضان هرگز در هنگام روز به دیدارشان نمی رفتم، زیرا می دانستم که پذیرایی از مهمان از اخلاق اسلامی است و روزه دار بودن آنان باعث خواهد شد برای پذیرایی از من به زحمت بیفتند.همیشه به عادات و فرهنگ اسلامی احترام می گذاشتم، تا جایی که گوشت و مرغ را از فروشگاه های مسلمانان تهیه می کردم، زیرا می دانستم که ذبح آن به روش اسلامی و با نظافت و بهداشت بیشتر است. اما مهمترین سبب در تغییر دین من، رفتار نیک مسلمانان نسبت به دیگران و خصوصا احترام بسیار آنان برای سالخوردگان و بزرگانشان بود.”

نور افزود: “علاقه مسلمانان به خود و احترامشان نسبت به غیر مسلمانان را می دیدم و متاثر می شدم. آنها به من سلام می کردند و در امور روزمره زندگی یاریم می نمودند، با اینکه مسیحی بودم و در مقابل این کمک ها از من هیچ انتظاری نداشتند. آنچه مرا بیشتر متعجب کرد، زنی مغربی بود که پس از اسلام آوردنم مرا به خانه اش برد و با همسر و چهار فرزندش از من نگهداری کرده و به نیازهایم رسیدگی می کردند، در حالی که هیچ انتظاری در مقابل از من نداشتند و تنها به دلیل شفقت و محبتی که به سالخوردگان و ضعفا داشتند به یاریم آمده بودند. این رفتارها مهمترین دلیل گرایش من به اسلام بود. هنگامی که برای گردش و دیدار با مسلمانان به مغرب رفتم، خانواده ای بزرگ را دیدم که متشکل از پدربزرگ ها و مادربزرگ ها و فرزندان و نوه های متعدد بود، و احترامی که برای بزرگانشان قائل بودند، و بوسیدن دست و سر یکدیگر و علاقه و الفتی که بین آنها برقرار بود مرا به گریه انداخت”.

وی در مورد مشکلاتی که پس از اسلام برایش پیش آمد گفت: “مهمترین چیزی که مرا آزار داد، دختر ۷۴ ساله ام بود که مسیحی است و با شوهر و چهار فرزندش در فرانسه زندگی می کند، و هنگامی که خبر اسلام آوردن مرا شنید از من اعلام برائت کرد و ادعا می کرد که به دلیل پیری دچار اختلال فکری شده ام. دخترم به من گفت که خانه سالمندان بهترین جا برای من است، در حالی که ادعای او عاری از حقیقت است و حافظه و هوشیاری من دچار هیچ اختلالی نشده، تا حدی که اتفاقات سال ۱۹۳۰ میلادی را به خاطر دارم. خانواده من که فرانسوی هستند از اشراف فرانسه و آریستوکرات ها به شمار می روند و از زمانی که با همسر فقیر بلژیکیم ازدواج کردم و همراه او به بلژیک رفتم، با من قطع رابطه کردند. و اکنون که از اسلام آوردن من با خبر شده اند مرا از میراث محروم کرده اند و حتی روزنامه های بلژیکی نیز متهمم می کنند که با دریافت پول مسلمان شده ام.

نور در مورد فعالیتهایش پس از اسلام آوردن گفت: “فریضه حج را بدون استفاده از صندلی چرخدار به جا آوردم، و طواف را نیز پیاده انجام دادم، زیرا بیمار نیستم و قبلا شنا و پیاده روی می کردم، و قادر به انجام مناسک بودم. همچنین در دو سال گذشته به توفیق الله متعال ماه رمضان را روزه گرفتم”.

وی افزود: “بر زندگی گذشته ام تاسف می خورم، و معتقدم تولد حقیقی من در سال ۲۰۱۰ و پس از اسلام آوردنم بوده است”.

در پایان دیدار این پیرزن بلژیکی گفت: “آخرین آرزویم این است که به مکه بازگردم، عمره را ادا کرده و در همان سرزمین مقدس بمیرم و در قبرستان مسلمانان دفن گردم”.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا