مقالاتمقالات ارسالی

۱۰ مورد از مهمترین وظایف و کارهای یک پدر مهربان و دلسوز

۱۰ مورد از مهمترین وظایف و کارهای یک پدر مهربان و دلسوز

پدر بودن بدین معناست که دوست داشته باشید فردی بخشنده باشید و مطمئن شوید که فرزندانتان از هر نظر تامین هستند.

اما به عنوان یک پدر دلسوز همواره این نکته را در نظر داشته باشید بهترین کاری که می توانید برای فرزندانتان بکنید، تنها مسایل مالی و انتخاب بهترین مدرسه برای آنها نیست بلکه از اینها مهمتر فراهم آوردن چارچوبی است که کودکان بتوانند در آن به خوبی رشد کرده و تا حد امکان بهترین باشند.

شما بعنوان یک «پدر مهربان و دلسوز» موظف هستید شرایطی را برای کودکان خود فراهم سازید که این فرصت را برای رشد سالم جسمی و روانی به آنها بدهد.

در این مقاله ۱۰ مورد از مهمترین وظایف و کارهایی که یک پدر می تواند برای کمک به رشد و اعتلای فرزندش انجام دهد، عنوان شده که به شرح زیر است:

۱- یک پدر مهربان، نه تنها فرزندانش را دوست دارد بلکه عاشق همسرش نیز هست. این نکته بسیار کلیدی، مهمترین نقش پدران در مقابل خانواده و فرزندانشان است. پس بدون هیچ قید و شرطی به همسرتان عشق بورزید چون این احساس مثبت بیش از هر کار دیگری می تواند به نفع فرزندان شما باشد و به زندگی آنها معنا دهد.

۲- بدون قید و شرط به فرزندانتان عشق بورزید و مطمئن شوید که فرزندانتان می دانند که دوستشان دارید. حس دوست داشتن آنها را پیچیده نکنید. عشق ورزیدن بدون شرط هرگز باعث بروز رفتارهای ناهنجار در فرزندان شما نمی شود. در حقیقت کودکانی که در سایه عشق پدرانشان احساس امنیت می کنند، کمتر رفتارهای هیجانی از خود بروز می دهند.

۳- رشد کنید. شاید فکر می کنید رشد کردن فقط برای کودکان است اما اشتباه می کنید چون پدران هم باید رشد کنند. در حقیقت کودکان به فردی احتیاج دارند که به همه چیز فکر می کند، تصمیمات دشوار می گیرد و در زندگی مسئولیت پذیر است. در واقع آنها فردی را می خواهند که بتوانند روی او حساب کنند.

۴- در کنار فرزندانتان باشید و برایشان وقت بگذارید. اختصاص دادن «وقت مفید» به کودکان بسیار سودمند و ضروری است اما «وقت غیرمفید» هیچ نکته مثبتی به همراه نخواهد داشت. پس برای خود فرصتی فراهم کنید که با کودکانتان وقت بگذرانید و بدانید که همه مردم به یک اندازه یعنی ۲۴ ساعت در شبانه روز وقت دارند اما نکته مهم برنامه ریزی مناسب برای این زمان و اهمیت دادن به فرزندان است.

۵- فرزندانتان را تامین کنید. مهمترین نیازهای فرزندان که باید تامین شوند شامل فراهم کردن یک خانه آرام و با محیطی باثبات، عشق ورزیدن و محبت کردن، تامین نیازهای مادی و بودن در کنار اعضای خانواده هستند.

۶- در مقابل کودکان باانضباط رفتار کنید. کودکان همیشه ارزش نظم و مقررات عادلانه، مسئولانه و مملو از عشق را می دانند. این یک رابطه منطقی است. بدون تعریف حد و مرزهای مشخص و معین، رشد و بلوغ معقولانه فرزندان بسیار دشوار خواهد بود.

۷- برای تحصیلات ارزش قائل شوید. فقط برای کودکان کتاب نخوانید بلکه با آنها کتاب بخوانید. سعی نکنید فقط از نمره هایشان ابراز خرسندی کنید بلکه تلاش  کنید در انجام تکالیف درسی آنها نیز مشارکت داشته باشید. فقط درباره یادگیری حرف نزنید بلکه در یادگیری با آنها همراه شوید.

۸- فرزندان را برای تشکیل زندگی آماده کنید. یکی از وظایف مهم یک پدر دلسوز این است که برای فرزندان خود شرایط را به منظور ترک خانه به قصد ازدواج و تشکیل خانواده فراهم سازد.

۹- مسئولیت پذیری را به فرزندان خود بیاموزید. کودکانی که سعی می کنند از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند دیر یا زود شکست می خورد. یک «پدر مهربان» باید مطمئن شود که فرزندش می داند چگونه به اعترافاتش اشتباه کند، آنها را تصحیح کرده و رو به جلو حرکت کند.

۱۰- به آنها یاد بدهید زندگی را دوست داشته باشند. بهترین چیزی که خوشحالی کودکان را تضمین می کند، خوشحالی والدین آنها است. اگر یاد بگیریم چگونه عاشق زندگی باشیم در نتیجه این هدیه بزرگ را به کودکانمان نیز خواهیم بخشید. در نتیجه آنها کاملا از زندگی خود راضی خواهند بود.

نقل از ایسنا

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا