خبر های جدید

ارتش مصر بار دیگر با دخالت خود دولت مردمی مصر را خلع کرد

ارتش مصر بار دیگر با دخالت خود دولت مردمی مصر را خلع کرد

از نظر کارشناس مسایل بین المللی ارتش مصر یک بار دیگر دولت این کشور را سرنگون کرد.

شبکه پنج تلویزیون فرانس گزارش داد: مراسم تحلیف رئیس دیوان عالی قانون اساسی مصر پنجشنبه برگزار خواهد شد و وی به عنوان رئیس جمهوری موقت کار خود را آغاز می کند. اما تا زمان برگزاری انتخابات آینده چه کسی اداره مصر را عهده دار خواهد بود؟ در حال حاضر محمد البرادعی به عنوان نماینده مخالفان معرفی شده است.

سلیمان زیغیدور کارشناس مسایل بین المللی در گفتگو با این شبکه گفت: محمد مرسی از سمتش خلع شد. برکناری وی به درخواست مردم انجام گرفت، اما این ارتش بود که مرسی را سرنگون کرد. یک بار دیگر در تاریخ مصر ارتش نقش بزرگی در این کشور ایفا کرد. مجری تاکید کرد که ارتش ایفای نقش در عرصه های سیاسی را رد کرده است.

زیغیدور گفت: هرگز. ما در ماه ژوئیه سال دو هزار و سیزده قرار داریم. در ژوئیه سال هزار و نهصد و پنجاه و دو ارتش مصر حکومت سلطنتی را برای ایجاد جمهوری سرنگون کرد. از آن زمان تا دوران ریاست جمهوری محمد مرسی، ارتش ذره ای از قدرت فاصله نگرفته بود. در مصر ارتش همچنان مواضعی متفاوت از دولت اتخاذ می کند و این مواضع بالاتر از مواضع دولت قرار دارد. هیچ غیرنظامی نمی تواند به مواضع ارتش اعتراضی بکند. دیدیم که عملکرد ارتش این ادعا را ثابت کرده است. افسری که نقشه راه جدید مصر را قرائت می کرد، توسط شماری از افسران احاطه شده بود نه نمایندگان جامعه مدنی.

منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا