خبر های جدید

دکتر یوسف قرضاوی: از مردم مصر خواست نترسند و به مبارزه خود ادامه بدهند.

 دکتر یوسف قرضاوی: از مردم مصر خواست نترسند و به مبارزه خود ادامه بدهند.

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی القدس ؛ یوسف قرضاوی مفتی اخوان المسلمین و امام جمعه دوحه قطر دراین پیام تلویزیونی افزود:«من ازمصری ها می خواهم،من از همه مصری هایی که از خدا می ترسند و نگران آسیب رسیدن به برادرانشان هستند،می خواهم من از همه مصری هایی که مصر را دوست دارند و از آب نیل خورده اند می خواهم من از هر مصری آزاده می خواهم که به میدان رابعه عدویه بیاید،مصری ها نباید بترسند وباید با اعضای خانواده شان،اعم ازفرزندان کوچک وبزرگ دراین میدان تجمع کنند، مصری ها باید به این میدان بیایند وحمایت خود از مرسی را به مردم دیگر نشان دهند،ای مصری ها با شجاعت از خانه هایتان خارج شوید و درمقابل این قاتلان(ارتش ونیروهای امنیتی) بایستید».

قرضاوی درپایان تصریح کرد:« من همچنین از حاکمان کشورهای عربی واسلامی می خواهم که مانند مرد درکنار آزادگان مومن مصر بایستید،مومنانی که به ناحق درمیدان رابعه عدویه و میادین دیگر مصر کشته شده اند» .

شیخ یوسف قرضاوی، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان در سخنانی شیخ الازهر را به همدستی با عبدالفتاح سیسی در کشتار مردم مصر متهم کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، شیخ یوسف قرضاوی در کلیپی که در سایت یوتیوپ منتشر شده و از سوی شبکه الجزیره نیز پخش شد، گفت: شیخ احمد طیب با همدستی عبدالفتاح سیسی، ملت مصر را می کشند.

وی در این فیلم همچنین گفت: حامیان محمد مرسی با وحشی گری قتل عام و کشته می شوند که از جمله این کشتارها می توان به فاجعه بامداد روز گذشته در نزدیکی شهر نصر در قاهره اشاره کرد که صدها نفر در آن کشته شدند.

وی افزود: تنها گناه حامیان محمد مرسی که به دست نیروهای سیسی کشته می شوند، این است که سخن «لا اله الا الله» بر زبان می آورند.

قرضاوی همچنین روزنامه نگاران مصر را به دروغ به خدا و ملت متهم کرد و یادآور شد: روزنامه نگاران مصر ۳۵ میدان از میدان های مصر که مملو از حامیان محمد مرسی علیه ژنرال السیسی بود را نادیده گرفتند.

براساس گزراش پایگاه خبری «الفجر»، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان در این ویدئو همچنین مسلمانان را به جهاد در سوریه دعوت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا