خبر های جدید

رد مشروعیت دادگاه ۱۳آبان از سوی مرسی وتیم قربانیان کودتا

رد مشروعیت دادگاه ۱۳آبان از سوی مرسی وتیم قربانیان کودتا
تیم رسمی «قربانبان ک ودتا» تأکید کرد که هدف از حضورشان در دادگاه محاکمه‌ی رئیس جمهور منتخب، تنها مشاهده‌ی روند دادگاه است، نه دفاع از ایشان. این تیم خاطرنشان کرد که هم تیم و هم رئیس جمهور قانونی مصر، این دادگاه را ردّ کرده‌اند.
بنا به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اصلاح، به نقل از اخوان وب، مصطفی عزب گفته است که محمد الدماطی، سخنگوی مطبوعاتی و وکیل ناصری، تنها سخنگوی رسمی برای رئیس جمهور، در طرح دعوای درگیریهای مقابل کاخ «الاتحادیه» است.
وی، شایعات ایجاد شده توسط روزنامه‌نگاران طرفدار نظامیان، در خصوص بکارگیری وکلای ترک و قطری از طریق سازمان بین‌المللی وکلا، به منظور دفاع از رئیس جمهمور قانونی مصر را نادرست اعلام کرده است.
متن بیانیه تیم «قربانبان کودتا» به شرح زیر است:
تعدادی از روزنامه‌ها شایعه‌سازی کرده‌اند که اخوان المسلمین جهانی، به منظور دفاع از رئیس جمهور ربوده شده‌ی مصر، در دادگاه طرح‌ریزی شده‌ی  چهارم نوامبر، اقدام به به‌کارگیری برخی از وکلای سرشناس از میان کشورهایی مانند ترکیه و قطر کرده است.

ما، تأکید می‌کنیم که این شایعات کاملاَ بی‌اساس است. درست مانند بسته‌های اطلاعاتی دروغینی که  از سوی مطبوعات وابسته به نظامیان و کودتاچیان  برای منحرف کردن اذهان عمومی از دریافت مکرر جنایات روزانه‌شان، نقض حقوق بشر و خشونت صورت می‌گیرد. یکی از بزرگترین جنایت آنان، همانا خودداری از اجرای عدالت است.
ما بارها اعلام کرده‌ایم و اکنون نیز تأکید می‌کنیم که؛ هیچ وکیلی، نه مصری و نه خارجی، از محمد مرسی دفاع نخواهد کرد. زیرا رئیس جمهور منتخب، این دادگاه  یا هر عمل و روند دیگری از سوی کودتاچیان، نظیر سیاسی کردن قضاوت، درگیر کردن آن در بازی سیاسی، و تبدیل کردن آن به وسیله‌ای جهت سرکوب و ترور مخالفان به دست رژیم کودتا را مردود دانسته است.
بار دیگر تأکید می کنیم که این تیم قانونی، «تیم قربانیان کودتا»، بر موقعیت و موضع خود پایدار است و سخنگوی رئیس جمهور، در روز دادگاه به عنوان سخنگوی رسمی معرفی شده و به طور قطع، مصری خواهد بود. مصر از وکلای مستعد و سرشناس خالی نیست.
بدینوسیله اعلام می‌داریم که سخنگوی قانونی این تیم نیز، آقای محمد دمتی است و بیانیه‌های رسمی، منحصراً از سوی این شخص به اطلاع عموم خواهند رسید.
در نتیجه، ما همه‌ی فعالان و وکلای رسمی و حقوق بشر را از سراسر جهان آزاد، و نیز همه‌ی دوستداران علاقه‌مند به موضوع عدالت و استقلال قضاوت در دنیا را، به حضور در این دادگاه فرا می‌خوانیم تا روند دادگاه را مشاهده کرده، چگونگی زیر پا نهادن عدالت را ببینند، جنایات مرتکب شده‌ی کودتاگران را به کمک نیروهای امنیتی ملاحظه کنند، و تهمتهای ساختگی علیه مخالفان کودتا را بشنوند.
آنان باید گزارش رویدادها، که از سوی کودتاچیان به ثبت رسده را از نزدیک مرور کنند، تا خودشان، عظمت تحقیر مردم از سوی نظامیان را مشاهد نموده و برهم زدن استانداردها را با چشمان خود ببینند. در حالی که ساختگی بودن اتهامات، بر کسی پوشیده نیست.
مصطفی عزب، سخنگوی مطبوعاتی«تیم قانونی  قربانبان کودتا» در مصر
۲۷ اکتبر ۲۰۱۳
پنجم آبان
۱۳۹۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا