زندگی نامهمطالب جدید

دکتر کیت مور پدر جنین شناسی جهان چگونه مسلمان شد؟

دکتر کیت مور پدر جنین شناسی جهان چگونه مسلمان شد؟

نویسنده: صلاح الدین توحیدی

 

دکتر کیت مور پدر جنین شناسی جهان / دکتر کیت مور که در سال ۱۹۸۴ بزرگترین جایزه کشور کانادا در رابطه با دانش کالبد شکافی را به خود اختصاص داده و در دانش جنین شناسی در جهان سر آمد بود ، به کشور عربستان سعودی دعوت شد تا در مورد آیاتی که چهارده قرن پیش در مورد دنیای جنین در قرآن آمده و یا احادیثی که در این باره از پیامبر اسلام روایت شده است ، نظرات خود را ارائه دهد .

 

دکتر در ابتدا تمایلی به این سفر نداشت و مطمئن بود که کتابی متعلق به چهارده قرن پیش نباید چیز جالبی در مورد جهان جنین ارائه داده باشد به ویژه که این دانش فقط در نیم قرن اخیر پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است . اما به علت نقطه ضعف گرفتن از کتاب آسمانی مسلمانان و نیز گشت و گذاری در کشورهای عربی ، به این دعوت جواب مثبت داد .

 

او پس از برسی آیات قرآن در مورد جهان جنین چنان حیران و شگفت زده شد که گفت امکان ندارد که این کتاب توسط فردی و یا افرادی در چهارده قرن پیش نوشته شده باشد بلکه این کلام خداوند است که آگاه به همه ی امور است . او نتنها نتوانست از کتاب آسمانی مسلمانان نقطه ضعفی بگیرد بلکه با توجه به یافته های خود از قرآن در چاپ های بعدی تعدادی از کتابهای مشهور خود و اصلاحات و تجدید نظر های انجام داد .

 

یکی از کتابهای مشهور او (( انسان در حال رشد )) نام دارد که در بسیاری از دانشگاههای دنیا تدریس می شود و به بیش از ۲۵ زبان مختلف دنیا ترجمه شده است .

از آن پس او در بیشتر کنفراسهایی که در مورد اعجاز علمی قرآن برگذار می شد ، شرکت می کرد از جمله در کنفرانسی در مسکو به همین منظور شرکت نمود .

در خلال این کنفرانس که جلسات آن در یکی از شبکه های تلویزیونی مسکو پخش شد و علمای اسلامی و غیر اسلامی در آن به بحث پرداختند ، ۳۷ دانشمند مشهور روسی به دین اسلام گرویدند .

 

در آن کنفرانس از دکتر کیت مور پرسیده شد :

آیا شما مسلمان شده اید ؟

جواب داد : نه

ولی گواهی می دهم که قرآن کتاب خداوند و محمد پیامبر خداست .

به او گفته شد : با این تفاصیل شما مسلمان هستید . دکتر گفت :

من اکنون نیز که مسلمان شدن خود را اعلان ننموده ام ، زیر فشارهای شدید اجتماعی قرار دارم اما تعجب نکنید از اینکه روزی بشنوید که کیت مور مسلمان شده است .

یک سال بعد او اعلان نمود که مسلمان شده است .

دکتر کیت مور آیاتی از قرآن در مورد جهان جنین را مورد برسی قرار داد و برای تعدادی از آنها تفاسیری منطبق با دانش امروزی ارائه داده است و در مقاله ای به چاپ رسانده است

—————————————

منبع : از آهنگ پاپ تا آهنگ ناب مؤلف : صلاح الدین توحیدی / انتشارات : پرتو بیان

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا