خبر های جدید

۱۱ سال زندان برای معترضان زن مصری

سازمان‌های مدافع حقوق بشر در مصر صدور حکم زندان برای گروهی از زنان و دختران اسلام‌گرای معترض را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منابع خبری مصر جزئیات رای یک دادگاه کیفری در شهر اسکندریه را منتشر کردند که بر اساس آن، تعدادی از فعالان زن اسلامگرا در ارتباط با اتهامات مرتبط با اعتراضات سیاسی ماه‌های اخیر مجرم شناخته و به دوره‌های طولانی زندان محکوم شده‌اند.

صدور این احکام با واکنش تند شماری از گروه‌ها و فعالان مدافع حقوق بشر مواجه شده است که نسبت به نحوه رسیدگی به اتهامات برخی از این افراد ابراز ناخرسندی کرده و مجازات‌های تعیین شده برای برخی دیگر را سنگین و غیرمنصفانه دانسته‌اند.

روز ۳۱ ماه اکتبر، در جریان تظاهراتی که به حمایت از محمد مرسی، رئیس جمهوری برکنار شده مصر، در شهر اسکندریه برگزار شد، ۲۱ زن و دختر توسط نیروهای پلیس بازداشت و بعدا به اتهاماتی مانند اخلال در نظم عمومی و ارتکاب خشونت در جریان تجمع سیاسی متهم شدند.

دادگاه کیفری اسکندریه هفت تن از بازداشتیان را که بین ۱۵ تا ۱۶ سال سن دارند به دوره حبس در دارالتادیب تا سن ۱۸ سالگی و بقیه را، که اکثرا ۱۸ تا ۲۲ ساله هستند به دوره های زندان تا ۱۱ سال محکوم کرده است.

هفت مرد عضو اخوان المسلمین نیز که به اتهام تحریک به اقدامات خشونت آمیز محاکمه شده بودند، به دوره‌های طولانی زندان تا ۱۵ سال محکوم شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا