سياسي اجتماعيمطالب جدید

تحلیلی پیرامون اظهارات اخیر وزیر امور خارجەی آمریکا دربارەی اخوان

تحلیلی پیرامون اظهارات اخیر وزیر امور خارجەی آمریکا دربارەی اخوان

شعبان عبدالرحمن  / ترجمه: رسول رسولی‌کیا – مهاباد

 «… جنبش اخوان المسلمین از طریق جوانانش که در فیسبوک فعالیت می‌کنند توانست بر انقلاب مردم مصر، علیه حسنی مبارک چیره و مسلط شود… اقدام اخیر ارتش مصر ـ در ربودن رئیس جمهور منتخب و مردمی، انحلال مجلس قانونگذاری، اعلام حکومت نظامی، لغو قانون اساسی، دستگیری بیشتر وزرا و مشاوران دولت مرسی، بازداشت رهبران جنبش اخوان و حزب عدالت و آزادی و کشتن بیش از ۶۰۰۰ نفر و… ـ صرفاً به منظور بازگرداندن دموکراسی ـ به سرقت رفته توسط اخوانیهاـ بوده است».

این‌ها سخنان صریح و بدون پرده وزیر امور خارجەی آمریکا است که در دیدار روز چهارشنبه ۲۹ آذر ماه با مدیران شرکت‌های آمریکایی چند ملیتی ایراد کرد تا مدرک و دلیل دیگری بر دخالت آمریکا در کودتای نظامی و خونین مصر به جهانیان ارائه نماید و همچنین اعتراف کند که مهندس، طراح و ناظر کودتای اخیرمصر، دولت آمریکا بوده است، همچنانکه با این سخنانش اعتراف می‌کند که گرداننده و مدیر پشت پرده و اصلی اپوزیسیون مزدور، موسوم به «جبهەی نجات ملی» نیز کسی نبوده جز سفیر کشور استعمارگر آمریکا در قاهره؛ چرا که اینگونه اظهارات دربارەی انقلاب و انقلابیون مصر، بار‌ها بر زبان رهبران جبهەی نامبردە جاری شده است. چیزی که همه نیک به یاد داریم.

 «جان کری» با اعتراف اخیرش ثابت کرد ارزش‌هایی همچون دموکراسی و پروژەی انتخابات نزد ابرقدرتهایی همچون آمریکا، شعارهایی بیش نیستند که صرفاً به منظور گول زدن مردم جهان به کار گرفته می‌شوند و بس.

در واقع دموکراسی کلیدواژه‌ای است برای اشغال و ویران نمودن برخی کشورهای منطقه توسط آمریکا و هم پیمانانش.

ولی آنچه در سخنان «جان کری» سؤال برانگیز است اینکه چرا این سیاستمدار نابغه و دموکرات آمریکایی، نگفت که اخوانی‌ها چگونه اقدام به سرقت انقلاب مردم مصر نمودند؟! همه می‌دانیم که سرقت امری است ناروا، و کاری است زشت، خواه مادی باشد یا غیرمادی!

وزیر خارجەی آمریکا این نکته را برای جهانیان توضیح نداد که چگونه اخوانی‌ها، کرسی‌های پارلمان و مجلس شورا را که در رقابت و انتخاباتی دموکراتیک و سالم، برنده شده بودند، به سرقت برده‌اند؟!

او نگفت که اخوانی‌ها که در انتخابات ریاست جمهوری، کاندیدایشان ـ محمد مرسی ـ توانست کاندیدای مورد حمایت دولت پابرجای حسنی مبارک، ژنرال‌های ارتش، اپوزسیون شطرنج گونه مصر و امیرنشینان عرب حاشیه خلیج فارس و عربستان و تنها امید غرب و اسرائیل «احمد شفیق» را شکست دهد، چگونه اقدام به سرقت انقلاب مصر کرده‌اند؟

 «جان کری» برای حاضران در سالن سخنرانی‌اش توضیح نداد که چگونه و چرا اخوان المسلمین و حزب عدالت و آزادی که در همەپرسی قانون اساسی توانستند بیش از ۶۰ درصد آراء مردم را کسب نمایند، اقدام به این عمل زشت همانا دزدی و سرقت انقلاب نمودند؟

آیا اخوانی‌ها ـ که سلطه و قدرت اجرایی در اختیارآنان نبود بلکه در قبضه شورای نظامی بود ـ صندوق‌های رأی را پس از رأی‌گیری به مکان دیگری انتقال داده و پس خالی نمودن محتویات آن، و ریختن آراء مأخوذه به کانال‌های آب یا فاضلاب، کاری که گنج استراتژیک غربی‌ها، حسنی مبارک، در طول حکمرانی‌اش بر مصر انجام می‌داد، و سپس آن صندوق‌ها را با آرا دیگری که قبلاً آماده شده بود و به حزب حاکم، رای داده شده بود، پر نموده بودند؟

آیا اخوانی‌هایی که توسط مسٶول دیپلماسی آمریکا به دزدی و سرقت متهم می‌شوند، برای تغییر نتیجه و یا نتایج انتخابات‌های برگزار شده به نفع خود از مزدوران لباس شخصی و ربودن مسٶولان و یا فشار بر برگزارکنندگان انتخابات‌ها بهره گرفته‌اند؟!

چرا هیچ یک از ناظران ملی و بین‌المللی انتخابات‌های متوالی و متعدد مصر و بویژه دوستان و زرخریدان آقای «جان کری» در شورای نظامی حاکم و ژنرال‌های مزدور به چیزی که سلامت و صحت پیروزی اسلامگرایان اخوانی را زیر سؤال ببرد اشاره نکردند؟!

اگر ادعای جدید آقای «کری» بی‌پایه و اساس نیست پس چرا نظامیان حاکم وقت مصر، نتایج انتخابات و پیروزی چشمگیر اخوانی‌ها را اعلام نموده و کوچک‌ترین اشاره‌ای به تقلب در انتخابات نکردند؟

آقای «کری» اگر ادعای تو مبنی بر سرقت انقلاب مصر توسط اخوانی‌ها، دروغ و بی‌اساس نیست و واقعاً دوستان باوفای تو در نیروهای مسلح، نسبت به سالم و قانونی بودن انتخاب آقای دکتر مرسی به عنوان رئیس جمهور و پارلمان و مجلس شورا متردد بودند پس چرا اجازه دادند اخوانی‌ها و محمد مرسی پست‌های جدید را احراز نموده و در اختیار گیرند؟

چگونه است که ادعا می‌کنی جنبش اخوان المسلمین انقلاب مصر را ربوده! حال اینکه راهیابی نمایندگان آن جنبش به پارلمان و مجلس شورا در چارچوب دموکراسی مورد ادعای کشور متبوع شما یعنی آمریکا بوده نه چیز دیگری؟

یا لابد دیدگاه آمریکا به تازگی وپس از برنده شدن اسلامگرایان تغییر کرده است و مطابق نظریه‌ی جدید آن ابرقدرت، برنده شدن در انتخابات، سرقت و دزدی به شمار می‌آید و نمایندگان منتخب اسلام گرا، دزد و سارق به شمار آمده و مردمی که به اسلامگرا‌ها و بویژه جنبش اخوان رأی داده‌اند جنایتکار محسوب شده و باید مجازات شوند؟

آقای «کری» چگونه خجالت نمی‌کشی و به خود اجازه می‌دهی که ادعا کنی ارتش مصر با کودتای اخیرش دموکراسی و آزادی را به کشور مصر بازگردانده است؟

ای مردک بی‌شعور! آیا بازگرداندن دموکراسی توسط ژنرال‌های حلقه به گوشتان را در این می‌بینید که صدرصد دولت هم اکنون در قبضه‌ی نظامی هاست؟ و از حضور غیر نظامیان در دستگاه‌های حکومتی خبری نیست؟!

و آیا دموکراسی مورد تأیید شما در مصر، در کشتن و به خاک و خون کشیدن بیش از ۵۰۰۰ انسان بی‌دفاع و بی‌گناه توسط نیروهای مسلح، پلیس و لباس شخصی‌های مورد حمایت شما در میادین مختلف مصر تجلی پیدا کرده است؟

آیا دموکراسی جدید مصر را در این می‌بینی که تاکنون بیش از بیست هزار نفر از مردم بی‌دفاع مصر با اسلحه گرم و شلیک گلوله مجروح شده و آسیب دیدەاند؟

آیا دموکراسی مورد مباهات شما و آقای اوباما در مصر عبارت است از بازداشت بیش از ۲۰ هزار نفر از رهبران و طرفداران اسلامگرایان و اخوان و انقلابیون راستین؟!

آیا دموکراسی بازپس گرفته شده توسط ارتش مصر، در جنایت‌های ضد بشری در حق مردم بی‌دفاع مصر که تنها جرمشان ابراز عقیده و نظر و مخالفت با کودتای خونین و ننگینِ صورت گرفته در کشورشان بوده، خلاصه و متجلی می‌شود؟!

ننگت باد‌ ای «جان کری» با این دروغ شاخ داری که زبانت را با آن آلوده‌ای!

ننگت باد! با این «روسپی‌گری سیاسی» که از خود بروز دادی و جهانیان بیداردل را متحیر نمودی!

ننگت باد‌ای مَردَک دروغ پیشه‌ی حُقەباز،‌ای کسی که می‌خواهی با این ترفند‌ها و حیله‌های خبیثت حقایق موجود را وارونه به خورد جیرەخواران و مزدوران شش دانگ کشورت آمریکا نمایش دهی واذهان عمومی جهان را مشوش نموده تا بیشتر منافع پلید کشور متبوعت را تأمین کرده و خوی استعمارگری خود و سایر رهبران کشورت را اشباع بنمایی.

آقای وزیر! از اعترافات و دروغ‌های مُبرهنتان نیک هویداست که آنچه آمریکا و سایر دولت‌های غربی مدعی دموکراسی و آزادی دنبال پیاده نمودن آن در جهان و بویژه در بین مسلمان‌ها می‌باشند عبارت است از «قانون جنگل»!

آن قانونی که مؤسس و مبتکر آن کسی نیست جز ایالات متحدەی آمریکا و هم پیمانان و هم قسمان غربی‌اش!

قانونی که در آن حرف اول و آخر تنها از آن درنده‌ترین و وحشی‌ترین حیوان آن جنگل ـ شیر ـ می‌باشد! و حرف راست و شایسته و سودمند را باید از زبان گویای تانک و توپ و نظامیان شَرور شنید!

آقای «کری» لابد شما هم می‌دانی که تاریخ چند صد ساله کشورتان، آمریکا، مملو است از سرقت ملت‌ها و کشورهایی در سطح جهان!

جناب وزیر امور خارجەی صهیونیست مرام آمریکا! لابد در صفحات ننگین ـ نه رنگین ـ آمریکای عزیزت مطالعه کرده‌ای، کشورهایی که تاکنون بیشتر دارایی و سرمایه‌های گران سنگشان طُعمەی «شاه دزد جهان» آمریکای جهانخوار شده است، کم نیستند!

آقای وزیر مأمور جهت ناکام گذاشتن بیداری‌های مردم مسلمان خاورمیانه! آیا نمی‌دانی یا خودت را به نادانی و کودنی زده‌ای که دیدگاه عموم مردم منطقه نسبت به آمریکا چیست؟ نمی‌دانی که آنان آمریکا را به عنوان رئیس دزدان جهان و به دیگر تعبیر «شاه دزد جهان» می‌شناسند؟!

آقای «جان کری» آیا نمی‌دانی که از دیدگاه مردم انقلابی و آزادیخواه جهان، تنها آمریکا و همقطاران دزدش، شبانەروز به ناکام گذاشتن انقلاب‌ها و بیداری‌هایشان می‌پردازد و بس؟!

آمریکا از دیدگاه مردم مسلمان ما، کشوری است که تنها چیزی که برایش ارزشمند و مقدس است منافع و مصالحش می‌باشد و بس

قانون از دیدگاه آمریکا، جناب آقای «کری» عبارت است از کاری و فعالیتی که به نفع او باشد و بس.

دولت دموکرات و مورد حمایت آمریکا آن دولتی است که چک دنبالەروی از سیاست‌های آن و حمایت از اسرائیل را امضا نموده باشد.

در پایان، جا دارد این نکته ناامید کننده را به آقای وزیر امور خارجەی آمریکا که خود را قَیّم و ارباب بلا منازع جهان می‌داند متذکر شویم که مردم فهمیده و بیدار مصر نیک می‌داند که قضیه از چه قرار است، خوب می‌داند که کودتا با دموکراسی چه تفاوت‌هایی دارد؟! انقلابیون چه کسانی بوده و هستند و سارقان انقلاب کیانند و مورد حمایت چه کشورهایی نیز می‌باشند

همانطور که جا دارد آقای وزیر، به خود و اوبامایش بقبولاند که با کودتای نظامی در مصر، بازداشت و کشتن مردم و جوانان آن سامان، نمی‌تواند صورت مسأله را پاک نماید و مردم انقلابی را از پیگیری و مطالبەی آزادی و سایر حقوق پایمال شده‌اش، با شیوه‌های متمدنانه و مسالمت‌آمیز باز دارد.

مردمی که طعم آزادی را چشیده است، محال است زیر یوغ ارتشیان و ژنرال‌هایی برود، که از میهندوستی و مردمداری بویی نبرده‌اند، همین است که پس ازگذشت قریب به پنج ماه از کودتا و ربودن رئیس جمهور منتخب، تظاهرات‌های ضد کودتا و در دفاع از مشروعیت قانونی و مخالفت با کودتاگران در ابعادی گسترده‌تر و متنوع‌تر خود را به رخ جهانیان و بویژه حامیان کودتا در مصر می‌نمایاند.

آنچه از تحرکات مسالمت‌آمیز جوانان و زنان مصری علیه کودتاگران می‌توان نتیجه گرفت این است که نبرد مردم آزادیخواه با استبداد و کودتاگران تا سقوط کودتا و بازگشت دموکراسی واقعی، نه آنچه آمریکا و اسرائیل دنبال آنند، ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا